Beneficiile dietei nordice

Ai auzit de dieta nordica? Este foarte sanatoasa, iar respectarea ei aduce beneficii precum pierderea in greutate si scaderea tensiunii arteriale.

 

Este un stil de viata relativ nou, ale carui linii au fost trasate in 2004, cand profesionisti din domeniul alimentar, oameni de stiinta impreuna cu bucatari din cele cinci tari nordice, s-au intalnit pentru a defini coordonatele unei noi bucatarii regionale, care sa fie mai sanatoasa decat cea traditionala. Acesta a fost punctul de plecare a unui nou mod de a se alimenta pentru populatia din nordul Europei.

Dieta nordica este foarte asemanatoare celei mediteraneene din punct de vedere al principiilor alimentare. Diferentele intervin la nivelul alimentelor consumate, nordicii bazandu-se foarte mult pe produse locale provenite din surse sustenabile. De exemplu, uleiul de masline atat de popular in randul tarilor mediteraneene, a fost inlocuit de nordici cu uleiul de rapita.

Nordicii nu exclud nicio grupa de alimente. Mananca foarte variat, echilibrat si tinand cont de o anumita frecventa. Bogata in alimente vegetale, dieta nordica include o multime de radacinoase, fasole, mazare,varza si alte crucifere, mere, pere, cereale integrale, precum ovazul si secara, peste, cu precadere somon si hering, dar si carne de vanat si produse lactate in cantitati mici.

Frecventa cu care consuma aceste alimente este si ea importanta si arata asa:

·         Des : fructe , legume, leguminoase , cartofi , cereale integrale, nuci , seminte , paine de secara , peste, fructe de mare, ierburi, condimente si ulei de rapita;

·         Cu moderatie: carne de vanat, oua de la gaini crescute pe sol, branza si iaurt;

·         Rar: carne rosie si grasimi animale.

In concluzie, trebuie sa intelegem ca nu copierea 1 la 1 a unei diete ne va face mai sanatosi. Ce trebuie sa retinem sunt niste principii alimentare sanatoase cum sunt cele ale dietei nordice, in special pe acela de a consuma produse locale, deoarece acestea sunt mai bogate in nutrienti decat cele aduse de la mare distanta si crescute fortat.

In apele noastre nu inoata somonul, dar avem scrumbie si somn, iar solul ne ofera tot ce avem nevoie pentru o alimentatie complexa si sanatoasa. Produsele locale trebuie sa fie baza, pe care sa o completam cu diverse soiuri de fructe sau legume mai exotice. Avem nevoie de variante, sunt curiosi, vrem sa experimentam culinar si este foarte bine, dar sa nu uitam ca in copacii nostri nu cresc portocale, dar cresc mere. La noi nu cresc fructele de acai, dar avem afine si o multime de alte fructe de padure cu  proprietati antioxidante. Gradina noastra este bogata si trebuie sa ne hranim din ea.

 

Articole asemanatoare:

My title page contents