Ce mănâncă copiii seara

De pe la 2 ani, ritmul meselor unui copil ar trebui să se stabilizeze. Copilul are nevoie de 5 porții de mâncare pe zi: cele trei mese principale și încă 2-3 gustări. Dulciurile prefabricate trebuie evitate până la 2 ani. După această vârstă țineți sub control cât mai mult aportul de dulce. Obiceiurile alimentare create și fixate încă de când e copilul mic, au șanse mai mari să rămână bine întipărite în comportamentul copilului chiar și mai târziu, în ciuda ofertei alimentare din comerț.

Începând cu vârsta de 2-3 ani, micuțul tău ar trebui sa ia cina cel târziu la ora 20.00. În jurul orei 21.30, copilul trebuie să se pregătească de somn. Alimentele trebuie să fie ușoare, dar care să îi asigure necesarul de vitamine, minerale și alte nutrimente.

 

Pentru cină puteți alege:

– pește la grătar cu garnitură de legume;

– salate de legume, salate cu paste sau orez;

– pilaf cu legume sau cu puțină carne;

– musaca de pui;

– tocăniță de pui sau legume;

– salată de pui cu legume;

– mămăliguță cu brânză și smântână;

– orez cu lapte, tăiței cu lapte;

– macaroane cu brânză sau cu carne.

 

Evitați să dați copilului mâncăruri grele sau mai grase, care vor îngreuna somnul acestuia și îi pot cădea și greu la stomac.

Copilul trebuie să aibă și o porție de lapte sau iaurt. Apoi, un fel de mâncare constând în: pește, carne, ouă, șuncă sau orice altceva, dar întotdeauna complementare la masa de prânz. Astfel încât să nu se repete și varieze în aportul de alimente. De asemenea, încercați să introduceți legume brute și /sau fierte, atât la prânz, cât și la cină.

5 variante de preparate lejere pentru cină

Sunt multe variante pentru o masă de seară ușoară și sănătoasă, dar iată câteva exemple din care să vă inspirați:

– pâine de secară sau cu semințe (deși multor copii nu le place acest tip de pâine) cu avocado, ricotta, roșii cherry;
– pâine integrală/ de secară cu caș și ardei gras sau cu telemea foarte puțin sărată;
– bruschete cu roșii, usturoi și busuioc sau cu ton;

– pâine cu pate de pui, făcut în casă;
– pâine integrală cu pastă de măsline, adorată de mulți copii;
sandviș cu ton, salată verde, puțină ceapă roșie și zeamă de lămâie.

 

 

 

My title page contents