Cremă de spanac, cu ceapă verde, cartof și praz

Cremă de spanac, cu ceapă verde, cartof și praz

Cremă de spanac ca să ai forță și putere. Ca să ai energie și să ajuți corpul să se detoxifieze.

 

Pregătire: 10 minute

Fierbere: 30 minute

Porții: 4 persoane

Grad dificultate: Ușor

 

Ai nevoie de :

500 g spanac deja curățat și spălat

1 praz

1 șalotă

1 cartof

1 foaie de dafin

supă vegetală, gata preparată

câteva fire de ceapă verde

iaurt grecesc 0% grăsime

ulei de măsline extravirgin

sare

piper

Pregătești așa:

  1. Cureți prazul, apoi îl tai în rondele subțiri. Cureți și speli șalota (sau o ceapă roșie obișnuită), apoi o feliezi foarte fin. Pui totul într-o cratiță, împreună cu 5-6 linguri de supă vegetală și frunza de dafin și sotezi la foc mic, timp de 7-8 minute, adăugând câte puțină supă vegetală, până se pătrunde prazul și scade zeama.
  2. Între timp, cureți și speli cartoful, apoi îl tai în cuburi, după care le adaugi în cratiță și lași să se pătrundă, împreună cu restul ingredintelor, amestecând. Adaugi și spanacul, torni 1,2 l supă caldă și lași să fiarbă pentru 20 de minute.
  3. După acest timp, scoți foaia de dafin, apoi mixezi compoziția până devine cremoasă, potrivind și gustul de sare și piper. Servești preparatul  la masă. Din această cantitate vei obține 4 porții.  În fiecare farfurie faci un decor cu 1 lingură de iaurt, fire de ceapă verde, tăiate cu foarfeca de bucătărie și picuri puțin ulei măsline extravirgin.

 

Știai că…

În urma vizionării desenului animat, al cărui personaj principal era Popeye marinarul, popularitatea şi consumul de spanac au avut o creştere puternică în anii 30’ în Statele Unite ale Americii?

Din spanac, parmezan, ulei de măsline, sare, piper, suc de lămâie, usturoi și, opțional chili, poți obține un sos pesto delicios? Cu acesta poți da un gust aparte fripturii de pui, pastelor, legumelor la grătar. De asemenea, poți pregăti mai mult sos, să ai pentru câteva zile, păstrându-l într-un borcan închis ermetic, la frigider.

Spanacul este originar din Persia și a fost adus în Europa în secolul XII?

Dacă storci zeamă de lămâie peste spanac, atunci când îl consumi, puteți conta într-adevăr pe asimilarea fierului, pe care se știe că-l conține spanacul? De ce? Conținutul de acid ascorbic din citrice permite organismului uman să absoarbă și să fixeze fierul în organism. Deja știut că spanacul este printre verdețurile cu cele mai mari proprietăți nutritive, acesta este o bombă de minerale și vitamine, cu condiția să fie consumat în stare crudă.

Există mai multe tipuri de spanac: cel cu frunza mare, cel cu frunza asemănătoare celei de sfeclă sau baby spanac, preferat de foarte multe persoane pentru salate, deoarece având frunza mai mică, nu e nevoie să fie ruptă/tăiată?

 

 

 

Articole asemanatoare:

My title page contents