Cum sa cresti copii sanatosi? Reguli si obiective pentru o alimentatie sanatoasa

Cum sa cresti copii sanatosi? Reguli si obiective pentru o alimentatie sanatoasa

Cum sa cresti copii sanatosi? Grea misiune! Un pas esential pentru a creste copii sanatosi? Mesele pe care le pregatesti trebuie sa aiba la baza ingrediente proaspete si sanatoase. Conteaza mult mai mult decat iti imaginezi. Alimentele pe care le consuma copiii tai zi de zi influenteaza modul in care acestia se se simt. Sunt combustibilul care le alimenteaza organismul, le ofera energia si concentrarea de care au nevoie la scoala.

 

 

Daca nu iti amintesti cand ai gatiti ultima data cina cu ingrediente proaspete este timpul sa schimbi obiceiurile alimentare ale familiei tale. De unde sa incepi? Stabileste-ti cateva reguli si obiective clare, apoi analizeaza modul in care familia ta le respecta.

Iata cateva moduri in care poti incepe sa cresti copii mai sanatosi:

Cat mai multe alimente sanatoase acasa

Creeaza un mediu in care copiii tai vor face alegeri sanatoase in mod natural, fara a fi sacaiti sau a se simti obligati. Cum poti face  asta?

Cumpara alimente sanatoase. Daca nu vrei ca micutii tai sa fie tentati de dulciuri sau fast food nu le oferi aceasta optiune. Inlocuieste prajiturile, biscuitii sau sucurile acidulate cu fructe proaspete, nuci si iaurturi cu fructe. Daca vor manca sanatos acasa in cea mai mare parte a timpului, nu va trebui sa iti faci griji in privinta alimentelor nesanatoase pe care le consuma ocazional la scoala sau la prieteni.

Pregateste gustari sanatoase usor de consumat. Dupa ce ai terminat de asezat cumparaturile, mai petrece cateva minute in bucatarie pentru a pregati cateva gustari sanatoase.  Fa cateva pungi cu un mix de nuci si seminte. Taie ananasul felii sau cubulete si pune-l in frigider pentru mai tarziu. Pregateste iaurt cu fructe inghetate. Aceste cateva minute te vor ajuta sa ai intotdeauna la indemana gustari sanatoase. In plus, va fi mai usor sa ii inveti sa mananci sanatos si sa le controlezi portiile.

Pune accent pe cina in familie. Incepe prin a programa macar o seara pe saptamana in care sa fie prezenta toata familia la masa de seara. In momentul in care aceasta devine o rutina, mai adauga o zi. Incearca sa ii implici si pe copii cand vine vorba de pregatiri. Va deveni mai usor sa consume alimente sanatoase daca joaca un rol in alegerea si pregatirea meselor.

Implica-ti copiii in crearea unui program

Daca incerci sa impui reguli de alimentatie sanatoasa copiilor acestia pot reactiona negativ. Poate fi o adevarata provocare. Ei bine, atunci incearca sa ii transformi in aliatii tai. Iata ce poti face!

Cultiva plante aromatice acasa. Nu ai nevoie de gradina ta pentru a-i invata pe copiii cat de importante sunt alimentele proaspete. Incepe cu un ghiveci de busuioc sau de patrunjel. Copiilor le place sa vada cu evolueaza planta si i-ar putea ajuta sa fie mai deschisi si in privinta condimentelor si plantelor aromatice.

Cere ajutorul copiilor pentru a verifica lista ingredientelor. Invata-i sa citeasca ingredientele si etichetele produselor pe care le consumati. O regula foarte simpla de urmat? Daca numele ingredientelor este prea lung sau imposibil de pronuntat, atunci produsele respective sunt procesate. In plus, cele mai bune alegeri, precum fructele sau legumele, nici nu au lista de ingrediente!

Fara ecrane in timpul mesei. Incearca sa transformi momentul in care luati masa unul in care nu sunteti distrasi de televizor sau de telefon. Incearca sa luati masa ca o familie si sa purtati o conversatie. Asfel, copii vor manca mai incet si se vor simti bine la masa!

Alimentatia sanatoasa – un obicei important

Copiii tai trebuie sa inteleaga ca a manca sanatos este un obicei cu efecte pozitive. Fii foarte atenta cum vorbesti despre asta. Iata cateva aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere:

Nu folosi termenul de „dieta”. Nutritionistii le recomanda parintilor sa nu foloseasca termenul de dieta pentru a nu fi corelat cu slabitul sau numarul kilogramelor. Este mult mai eficient sa le prezinti alimentatia sanatoasa ca pe un mod de a oferi energie organismului si de a te simti mai bine.

Trateaza pe toata lumea in mod egal. Chiar daca unul dintre copiii tai are probleme cu greutatea, expertii spun ca ar trebui sa iti tratezi copiiii la fel. Nu le da voie celor mai slabi sa manance gustari pe care fratele lor nu le poate avea. Toti membrii familiei au de castigat de pe urma unei alimentatii sanatoase si fiecare ar trebui sa aiba acces la aceleasi alimente. Singurele exceptii permise tin de intolerantele alimentare sau de alergii alimentare.

Urmeaza un ritm lent si sigur.  Cand vrei sa schimbi obiceiurile alimentare ale familiei tale este important sa nu faci prea multe schimbari deodata. Incepe cu cele mai mici modificari pe care le poti face. Fie ca este vorba de eliminarea bauturilor acidulate sau de a lua masa cu toata familia o data pe saptamana, o data ce ai implementat aceasta regula, te poti concentra pe urmatoarea. Astfel, in momentul in care va trebuie sa impui obiective mai dificil de atins vei avea mai multe sanse de reusita!

Articole asemanatoare:

My title page contents