De Crăciun: cele 5 reguli pentru a evita tulburările gastrointestinale

Cum să te ferești de neplăcerile gastrointestinale de Crăciun, ținând cont de câteva sfaturi simple de prevenire și de auto-apărare.

Crăciunul și tulburările gastrointestinale merg adesea mână în mână: abuzul de mâncare din zilele festive, în cazul în care nu ai un control asupra a ceea ce mănânci, când nu există voință este aproape întotdeauna semnalul care anunță o indigestie, arsuri la stomac, greață, senzație de greutate, balonare.

Sfaturile de bun simț sunt, în esență, cinci:

  1. Cantitate

Consumă cantități moderate! Mai bine o porție echilibrată, adaptată nevoilor fiecărui consumator, decât o farfurie din care mâncarea dă pe afară. Înainte de a te lăsa pradă cu privirea și a anticipa gustul acelor preparate, ține cont și de capacitatea digestivă a stomacului tău, adică de cât poate duce. Nu-l suprasolicita!

foto: de la pixabay.com

 

  1. Dulciuri

Se știe că de sărbători sau mai ales de Crăciun, se consumă dulciuri de toate felurile. Nu sunt interzise, dar mai bine, consumă-le la sfârșitul mesei!  Pe de o parte, va fi mai ușor să reduci porțiile de dulce dacă alegi să le consumi după masă, pe de altă parte, dulciurile consumate după masă sunt amestecate cu alte alimente, iar impactul zaharurilor asupra glucozei din sânge este mai mare.

 

  1. Alcool

Da, poți consuma alcool, dar moderat și mereu însoțit de alimente: regula aceasta ar trebui să fie aplicată în special în timpul perioadei de vacanță. Alcoolul, după cum se știe, poate fi un supliment pozitiv al alimentației, dar asta doar în funcție de ce bei, și numai în doze moderate. Băuturile spirtoase și alcoolice, în general, ar trebui să fie doar savurate, în cantități mici, niciodată nu trebuie să se ajungă în faza de exces și mai ales, niciodată nu trebuie consumate între mese.

 

  1. Sare

Mesele de Crăciun sunt deja foarte bogate în arome. Adăugarea de sare nu influențează neapărat aroma, dar adăugarea în exces este cu siguranță mai dăunătoare pentru sănătate, deoarece contribuie la excesul de calorii, aproape inevitabil.

 

  1. Fără stres

Fără îndoială, zilele de vacanță sunt o resursă excelentă de a calma un metabolism supraîncărcat de stres. O relaxare totală îndeamnă însă și la un consum crescut de alimente. Fără stres, dar atenție la leneveala permanentă!

Balonarea și meteorismul sunt produse de o digestie precară, de imposibilitatea organismului de a procesa corect alimentele și băuturile consumate.

Constipație și diaree: acestea sunt produse de o schimbare bruscă în obiceiurile alimentare.

Și dacă ești totuși victima unei tulburări gastrointestinale, poți apela la automedicație, pentru o perioadă scurtă de timp, cumpărând de la farmacie anumite produse ce nu necesită rețetă de la medic: antiacide, anti-vomă, anti-balonare, enzime digestive. Ca antiacid, poți apela la bicarbonat, în primă fază, mai ales că îl ai sigur în casă. Dizolvi puțin bicarbonat în zeamă de lămâie sau oțet și bei spuma formată.

Cu puțină atenție, vei evita neplăcerile ce pot apărea din cauza unei alimentații nepotrivite sau în exces!

 

 

Articole asemanatoare:

My title page contents