Fertilitate in bucate

A fost odata ca niciodata o imparateasa care isi dorea copii. Mai mult decat orice pe lumea asta. Insa, zilele treceau, si imparateasa nu ramanea grea…pana intr-o zi…

 

Sa ne intoarcem in realitatea cotidiana. Aici si acum. Azi, unde alimentatia ne influenteaza starea de sanatate. Un pas mic este inceputul unei vieti de succes. Iar o nutritie corecta iti poate da energie, te poate insanatosi. Iti poate creste vitalitatea si chiar iti poate trata infertilitatea.

Hrana junk este una dintre cauzele majore ale infertilitatii. O greutate prea mica sau mult prea mare cauzeaza dezechilibre hormonale. Rezultatul? Ovulatia devine instabila sau chiar inceteaza.

Iata, insa,  cateva sfaturi de pus in practica de orice doamna care nu reuseste sa aibe copii. De orice domnita care are analize normale si totusi…

Asadar, vei gasi in continuare  o selectie a alimentelor care iti “cresc” fertilitatea:

  • Vitamina C, zincul si acidul folic:

Pentru un dans e nevoie de doi parteneri, asa ca incapacitatea de a face copii se poate datora si unei nutritii incorecte a partenerului. Vitamina C, zincul si acidul folic sunt recomandate atat femeilor, cat si barbatilor.

La Domni, ele vin sa imbunatateasca calitatea spermei, iar la femei rezolva probelemele legate de ovulatie.

  • Cereale integrale:

Putem manca mai multe cereale integrale, deoarece contin vitaminele E, B si fibre. Va rugam insa fara cerealele indulcite cu cacao, zahar, care nu au nicio valoare nutritionala, desi, stiu, sunt gustoase.

Cerealele integrale introduc zaharul in sange incet si in mod egal, plus ca au vitaminele B si E pentru echilibrul hormonal, reproducerea celulara si productia de sperma si ovule sanatoase.

Fructe, legume:

Consumati cat mai multe fructe, legume, mai ales cele cu continut ridicat de vitamina C si antioxidanti (in special fructele negre: afine, struguri negri, coacaze). Antioxidantii favorizeaza in primul rand sanatatea aparatului reproducator, unde mai pui ca sunt si un excelent remediu anti-aging.

Multe fructe si legume precum portocalele, citricele in general, capsunele, sunt bogate in acid folic, care este, asa cum am mai spus in acest articol, un important nutrient de care corpul are nevoie pentru a preveni tot felul de probleme legate de sarcina.

Seminte:

Cat mai multe seminte de dovleac, de floarea soarelui, de in, canepa etc intrucat contin multe proteine, zinc, fier.

Grasimi Omega 3, 6, 9:

Consumati cat mai multe alimente bogate in Omega 3 (somon, ton) pentru dezvoltarea sanatoasa a sistemul nervos al bebelusului. De asemenea, Omega 3, reduce riscul unei nasteri premature. Spune NU grasimilor saturate si trans saturate si DA mono nesaturate si poli nesaturate si omega 3. Unde le gasim? In avocado, nuci, susan si seminte de dovleac, sardine si somon. Pestele gras precum somonul, macroul sau sardinele sunt cea mai buna sursa de omega 3 si omega 6 care joaca un rol important in reglarea aparatului reproducator, imbunatatind circulatia sangelui si sporind calitatea spermei si mobilitatea spermatozoizilor. Semintele de in sunt o alternativa buna pentru cei ce nu mananca peste.

Proteine vegetale

Fasolea, mazarea, arahidele au fost asociate cu o fertilitate crescuta, spre deosebire de carnea rosie si pui.

·  Lactate cu grasimi 

Iaurtul, laptele integral sunt alimente ce favorizeaza fertilitatea, spre deosebire de cele sarace in grasimi, sau fara grasimi.

Usturoiul:

Contine din abundenta nutrienti pentru sporirea fertilitatii, e o sursa grozava de selenium, despre care se stie ca sporeste fertilitatea masculina si ajuta la prevenirea ruperii cromozomilor, care ar favoriza avorturile spontane. Usturoiul contine si vitamina B6, ce ajuta la echilibrarea hormonala si intarirea sistemului imunitar.

Carnea rosie slaba.

E o sursa bogata de fier, foarte buna in prevenirea anemiei, scade riscul infertilitatii ovulatorii si joaca un rol important in productia si functionarea globulelor rosii.

Mierea

A fost folosita de-a lungul istoriei pentru a favoriza fertilitatea, intrucat e bogata in minerale si aminoacizi ce hranesc sistemul reproducator si stimuleaza functionarea ovarelor.

Spanacul si alte Frunze verzi

Sunt o sursa excelenta de acid folic ce optimizeaza productia de sperma, faciliteaza producerea regulata de ovule si la prevenirea defectelor tubului neural la inceputul sarcinii. E o importanta sursa de fier si vitamina C necesara pentru cresterea calitatii spermei, protejand ADN-ul.

Stridiile

Abunda in zinc si sporesc fertilitatea, zincul fiind considerat cel mai important nutrient pentru fertilitate intrucat ajuta la productia de sperma si ovule sanatoase. Daca nu agreezi stridiile, zincul poate fi gasit in fasole, oua, nuci, cereale integrale si seminte de dovleac.

Avocado

Asigura o sursa bogata de vitamina E, care e un antioxidant puternic si un esential nutrient in fertilitate atat pentru femei cat si pentru barbati, intrucat imbunatateste viabilitatea spermei si ajuta la productia de mucus cervical. Constituie de asemenea o sursa abundenta de grasimi nesaturate care sunt esentiale pentru sanatatea hormonala.

Ulei de ficat de cod

E un super aliment pentru fertilitate, e foarte bogat in vitamina A, care e foarte importanta pentru sistemul reproducator si contine si vitamina D, grasimi esentiale, omega 3.

Royal jelly

E un super nutrient ce creeaza regine – la propriu. E o substanta speciala cu care se hraneste o albina pentru a deveni o regina albina. Se crede a fi unul din cele mai puternice suplimente pentru a ramane gravida. Ajuta si la fertilitatea bărbatilor, creste libido-ul si e bun pentru sanatatea spermei si a ovarelor.

In concluzie, alimentatia e cel mai bun mod prin care ne putem spori fertilitatea. Nu numai ca sarcina va fi mai usoara, dar creezi un mediu sanatos pentru bebelusul tau. Alimentatia sanatoasa ajuta la formarea un copil mai inteligent, mai fericit, mai sanatos si te ajuta sa-ti duci sarcina la termen.

Articole asemanatoare:

My title page contents