Grețuri în sarcină. Cum se manifestă și cum pot fi combătute?

Grețuri în sarcină

În primele câteva luni de sarcină, trei din patru femei suferă de greață. O afecțiune care nu are consecințe asupra copilului, dar poate fi foarte deranjantă pentru viitoarea mamă.

 

Iată cum să procedezi, în cazul în care ai grețuri în sarcină:

1. Încearcă să schimbi modul în care mănânci

Cantități mai mici și mai dese: e indicat să ai trei mese pe zi, plus două gustări – mic dejun, gustări la mijlocul dimineții și după – amiază și două mese copioase (prânz și cină). În cazul în care nu este suficientă hrana, poți distribui porția de mâncare în mai multe reprize în timpul zilei: ronțăie un biscuite, mănâncă o banană, mestecă câteva migdale sau semințe de dovleac, astfel încât stomacul să nu fie gol și, totodată să reduci senzația de greață.

2. Alege gustări potrivite

Alege produsele pe bază de carbohidrați (pâine, biscuiți) și grăsimi reduse. Multe femei gravide apreciază mai mult aromele ușor sărate și dulci.

3. Evită alimentele bogate în grăsimi și alimentele picante

4. În general, evită alimentele și mirosurile care te deranjează

Nu există o regulă fixă: fiecare femeie știe ce poate tolera mai puțin. Ia în considerare faptul că alimentele reci dau mai puține mirosuri decât cele fierbinți, așa că alege mesele reci.

5. Mănâncă ceva de îndată ce te trezești

Dacă greața este foarte enervantă dimineața, încearcă să consumi biscuiți, puțină pâine uscată sau fructe uscate direct din pat, chiar înainte de a te ridica. În acest fel, vei crește nivelul de zahăr din sânge, ceea ce ar putea ușura senzația de greață din sarcină.

6. Bea foarte multe lichide, în cantități mici

Descoperă ceea ce îți face mai bine: apă, în special carbonatată sau alte băuturi carbogazoase (dar fără cofeină), ceaiuri din plante, poate cu puțin zahăr, supă de legume. Posibilele variante alternative la băuturi – dar fără exagerare – sunt fructele care conțin multă apă, cum ar fi pepenele galben, înghețata de fructe, un cub de gheață.

7. Încearcă să nu asociezi alimente solide și lichide în timpul meselor, adică să nu bei prea mult în timp ce mănânci

8. Încearcă să bei ceai de ghimbir

Poți să-l cumperi gata preparat sau să-l pregătești acasă prin turnarea apei fierbinți peste câteva felii de ghimbir proaspăt sau ghimbir confiat.

9. Nu uita să te odihnești

În caz de greață, oboseala poate agrava acest disconfort. Dacă ai multe de făcut și nu reușești să te odihnești, apelează la ajutor sau încercă să faci doar ce e urgent.

10. Poartă haine confortabile, nu prea strânse în talie

11. Încearcă să-ți distragi atenția

Uneori, când te gândești prea mult la starea de greață care te afectează, poate face ca aceasta să pară și mai intensă. Încearcă să-ți distragi atenția cu o carte, un film bun, o plimbare, o discuție cu un prieten.

12. Dacă starea de greață devine intensă, discută cu medicul tău

Sunt posibile unele soluții non-farmacologice sau farmacologice.

 

 

My title page contents