Greutatea în timpul sarcinii: ce faci când începe să îți aducă probleme?

greutatea în timpul sarcinii

Greutatea în timpul sarcinii poate fi un dușman dacă nu reușești să îți organizezi corect alimentația. Ce poți face pentru a rezolva această problemă?

 

Atunci când ai aflat că ai ramas însărcinată, pe lângă bucuria de a aduce pe lume un copil, poate apărea și teama creșterii în greutate.La finalul sarcinii ar trebui să ai cu 10 până la 12 kilograme mai mult decât aveai înainte.Totuși, ar fi bine să știi că este un aspect ce variază de la o persoană la alta, în funcție de diferiți factori și de organismul fiecăreia.

Cum crești în greutate?

Greutatea bebelușului și schimbările de la nivelul organismului conduc la acumulari mai mici sau mai mari ale kilogramelor. Iată, ce ar trebui să știi despre greutatea în sarcină și cum ai putea proceda când apar mici probleme:

De unde vine greutatea în timpul sarcinii?

La finalul sarcinii, ar fi bine să știi că doar o treime din greutatea ta se datoreaza bebelușului. La naștere, bebelușul cântărește în medie 3kg. Placenta are și ea, tot în medie, o greutate de 0.7 kg, iar lichidul amniotic măsoară, în medie, 0.8 kg.

Apoi, având în vedere că uterul se mărește și greutatea lui va crește, ajungând la 0.9 kg. Volumul sângelui din organism se va mări și el. Sânii își vor mări atât forma cât și greutatea, cântărind în medie 0.4 kg.

Greutatea ideală în timpul sarcinii

După ce te pui la curent cu marea veste, este important să ai o relație strânsă cu medicul tău. El te va monitoriza și te va sfătui pe tot parcursul sarcinii, iar extra kilogramele pe care ke vei acumula în sarcină sunt un aspect pe care trebuie să îl discutați.

Medicul te va cântări și te va măsura, și tot el îți vă spune care este greutatea sănătoasă pentru tine pe tot parcursul celor 9 luni. La vizitele regulate în cabinetul medicului, pentru control, poți afla și dacă greutatea ta este normală sau nu.

Fără diete!

Nu încerca să ții diete alimentare în timpul sarcinii, dacă ți se pare că greutatea în timpul sarcinii nu este cea pe care ți-o dorești. Tot medicul te va sfătui ce ar fi mai bine sau nu să mănânci în sarcină, dar și ce tip de mișcare ai putea face.

Încearcă să mănânci sănătos și să îți păstrez un stil de viață activ. Înlocuiește alimentele mai puțin sănătoase cu variante light și cere-i sfatul medicului daca nu ești sigură că poți consuma anumite produse.

Roagă-l pe medicul tău să îți recomande câteva variante potrivite de sport și mișcare. Ginecologul te poate îndruma către o clasă de yoga pentru gravide. Mai poți introduce mișcarea în viața de gravidă și prin plimbări scurte.

Cere-i sfaturi medicului despre cum ai putea face mișcare cât timp ești gravidă și întrebă-l ce recomandări alimentare are pentru tine!

 

 

 

 

My title page contents