Iarna, ai nevoie mai mult decat oricand de protectie. De nutrienti de calitate si de fructe cat mai putin tratate chimic. De verdeturi si de vitamina C. Si totusi cum faci ca sa iti iasa? Iata cateva tipsuri.

Sanatatea se pastreaza cu atentie si cu inteligenta. Cu alimente cat mai putin procesate si modificate genetic. Cu surse naturale de vitamine si minerale. Iata cetva alimente smart care te vor ajuta sa mananci sanatos si atunci cand afara crapa pietrele de frig.

– Fructe si legume congelate (dar vorbim de alimente puse spre depozitare atunci cand a fost sezonul lor). Iata cateva exemple: afine, zmeura, mure, coacaze, macese, catina, visine, caise, iar dintre legume, cel mai bine se pastreaza: ardeii,  vinetele, dovleceii, morcovii, ciupercile.

– Iarna, mizeaza mult pe fructe uscate/confiate. Atuul lor? Sunt satioase, confera energie si caldura corpului si au un continut mare de nutrienti: nuci caju, migdale, nuci (crude), goji, stafide, smochine, curmale etc.

– Ca sa mentii un aport optim de vitamine, minerale si antioxidanti, fa-le loc in bucatarie urmatoarelor tipuri de alimente: germenii si vlastarii ( grau, linte, naut, schinduf, lucerna, quinoa etc)

– Nu uita de muraturi, in special cele in saramura, care sunt surse de probiotice naturale.

– Nu uita de semintele de chia care sunt foarte nutritive si satioase.

– Iarna, e bine sa consumi proteine ca sa furnizezi caldura corpului. Recomand minim 3 portii de peste pe saptamana, mai ales pestele gras, bogat in acizi grasi omega 3. De asemenea, pestele este una din putinele surse alimentare bogate in vitamina D, pe care iarna nu prea avem cum sa o sintetizam de moment ce nu ne expunem la soare.

– Daca esti tentata sa cumperi de la supermarket, incearca sa alegi pe cat posibil, fructele si legumele care sunt mai lovite sau care sunt mai mici si aduc cel mai mult cu ce avea bunica in gradina.

 

 

Articole asemanatoare:

My title page contents