Pregătirea pentru travaliu îl poate face mai ușor de suportat!

Dacă ești la prima sarcină și vrei să naști natural, cel mai tare te sperie gândul la orele premergătoare momentului culminant. Să știi că pregătirea pentru travaliu îl poate face mai ușor de suportat!

 

Nu s-ar putea spune că există o vârstă exactă a sarcinii la care ar trebui să înceapă pregătirea pentru travaliu. Până la urma și tot ceea ce citești, toate informațiile pe care le acumulezi cu privire la etapele nașterii, se înscriu tot în pregătirea pentru travaliu. Ideea este că dacă vrei să treci cât mai ușor peste perioada de travaliu, este de preferat să începi antrenamentele cât mai devreme. Pentru că fiecare aspect, oricât de lipsit de importanță poate părea, în ziua cu pricina vei vedea că are contribuția sa. Și că fiecare lucru făcut bine la timpul lui și fiecare sfat bun primit, te vor ajuta să traversezi travaliul cu ceva mai multă lejeritate.

Mergi la cursurile prenatale

Este primul lucru cu adevărat important pe care e bine să îl faci o dată ce ai intrat în al doilea trimestru de sarcină. Vei afla ce se întâmplă cu corpul tău, cum evoluează bebelușul, ce presupune travaliul, care sunt etapele lui și ce ai de făcut imediat după naștere. În plus, vei primi informații cu privire la cele mai noi practici medicale, așa încât vei ști ce să soliciți în funcție de simptomele cu care te vei confrunta.

Practică exerciții fizice ușoare

Sarcina nu este nici pe departe perioada pe care să o petreci stând în pat. Dimpotrivă! Pentru o femeie însărcinată mișcarea este recomandată pentru că pregătește organismul pentru marele efort. Dacă obișnuiai să mergi la sală, continuă să o faci atâta vreme cât ai acordul medicului tău. Nu ai fost niciodată o prezență în sălile de fitness? Atunci mersul pe jos va trebui să fie acum sportul tău. Fără exagerări care să te epuizeze. În ritmul tău, în pasul tău. Ți se pare mai ușor să faci streaching sau yoga? E foarte bine. Orice formă de mișcare este binevenită.

Alimentează-te sănătos

Da, da, știm povestea cu poftele de gravidă, dar ține cont de faptul că ai nevoie de o dietă echilibrată, în primul rând. Nu îți impune restricții de teama kilogramelor acumulate, dar nici nu te lua la întrecere cu mâncarea. Pentru efortul care te așteaptă ai nevoie de nutrienți de bună calitate, proteinele fiind primele pe listă. Atât din sursă animală cât și vegetală. Carbohidrații, fructele, legumele și grăsimile sănătoase din nuci și semințe, ar trebui să facă parte din dieta zilnică. Nu uita de hidratare!

Relaxează-te

Alungă temerile, grijile nejustificate și gândurile… gri. Relaxează-te ori de câte ori ai ocazia, făcând acele lucruri care îți plac. Meditează, citește, ascultă muzică. Bucură-te de toate aceste lucruri acum, cât mai poți. Adună-ți forțele pentru ziua în care vei depune efortul suprem. Relaxează-te acum, cât ai timp pentru așa ceva. După ce se va naște bebelușul, lucrurile se vor schimba radical.

Pregătirea pentru travaliu

Dacă ai participat la cursurile prenatale, atunci cunoști exercițiile Kegel și tehnicile de respirație care te ajută să diminuezi durerea resimțită în timpul travaliului. Nu uita să pui în practică tot ce ai învățat! Este spre folosul tău! Naștere ușoară!

My title page contents