Rolul sportului în viața copiilor. De ce e bun sportul?

Rolul sportului în viața copiilor

Este un lucru bine cunoscut că rolul sportului în viața copiilor este foarte important. Pe lângă faptul că este un obicei bun, practicarea unui sport aduce și o mulțime de beneficii psiho-fizice. Acest lucru se aplică în mod evident atât adulților, cât și copiilor.

 

Dar când vine vorba despre copii, acestora trebuie să li se acorde o atenție deosebită. Direcționarea copiilor către un stil de viață sănătos, prin sport și alimentație, este un act foarte important, deoarece de aceste obiceiuri sănătoase depinde viața lor ca adulți. Sportul trebuie să fie parte din copil și să fie introdus în viața acestuia de la vârste fragede.

Alegerea potrivită

Un factor care joacă un rol important în abordarea sportului de către copii este cu siguranță „alegerea potrivită“. Este important să fie studiat bine tipul de sport care urmează să fie urmat. Care răspunde dorințelor și nevoilor copilului și părinților.

În plus, există sporturi care se practică cel mai bine după o anumită vârstă, altele care pot fi practicate încă de la vârste foarte mici. Pe scurt, alegerea sportului potrivit nu este un subiect simplu.

Sportul face parte din ramura așa-numitelor „activități recreative”, al căror scop este distracția și plăcerea. Da, pentru că sportul nu este bun numai pentru fizic, ci și pentru minte: reduce stresul, anxietatea, sentimentele de singurătate, face posibilă dezvoltarea abilităților sociale, deoarece implică o interacțiune constantă cu „echipa“. Prin urmare este un excelent remediu pentru timiditate. Sportul îi ajută pe copii să fie mai ambițioși, să se angajeze să atingă un obiectiv individual sau de grup, să învețe respectarea regulilor. Sportul și activitatea fizică și promovează valorile „non-violență“ și pace: prietenie, solidaritate, munca în echipă, loialitate.

În ceea ce privește alegerea, nu există cu siguranță nicio rețetă ideală vreodată, deoarece există multe sporturi care aduc mari beneficii. Cu toate acestea, este adevărat că este întotdeauna preferabil să alegeți un sport care se practică în aer liber sau în spații bine ventilate.

Sportul pe vârste

Sportul trebuie să fie potrivit pentru grupa de vârstă unică:

  • Copiii până în 2 ani, evident că nu vor practica un „sport real”, dar puteți face activități recreative/sportive împreună cu ei. Condiția este să fie activități antrenante: mergeți în parc și faceți o plimbare de mână, oferiți copilului o jucărie care trebuie trasă sau împinsă. Și multe alte activități de acest gen.
  • Pentru preșcolari, toate activitățile de agrement, cum ar fi jocurile cu bile sau alergarea, sunt ideale. Totuși, dimensiunea „jocului” este fundamentală în acest grup de vârstă.
  • De la 6 la 10 ani abilitățile motorii sunt deja destul de dezvoltate și, prin urmare, puteți începe un sport mai structurat. Dar care să aibă puține reguli, să fie flexibil și variat, concentrat încă mai mult pe distracție.
  • La 10 ani și în faza preadolescentină puteți alege sporturi mai complexe, cu reguli precise. Care să vizeze dezvoltarea masei musculare și distracția.
  • În adolescență, copilul nu mai este, de fapt, un copil. Și-a dezvoltat pe deplin interesele și este bine să-i ascultați preferințele și să-l sprijiniți. Sporturile competitive sunt ideale. În această fază puteți începe un sport la un nivel competitiv.

Înotul, un sport potrivit tuturor vârstelor

Dintre toate sporturile, înotul, spun mulți pediatri, are un avantaj. Este, de fapt, cel mai complet sport. Nu numai din punct de vedere fizic, deoarece antrenează toți mușchii și îmbunătățește coordonarea corpului, dar și mental. De fapt, înotul este, de asemenea, bun pentru stima de sine și crește independența și siguranța „în apă” a copilului. Știind cum să înoate bine este o garanție în caz de pericol când se află la mare sau în bazine adânci.

Un alt avantaj al înotului este faptul că este un sport care poate fi practicat la orice vârstă. Are numeroase beneficii fizice: în plus față de dezvoltarea mușchilor, înotul este ideal pentru postura corectă și pentru a preveni tulburări ale coloanei, cum ar fi scolioza. Îmbunătățește agilitatea și flexibilitatea corpului. Previne obezitatea.

 

My title page contents