Rutina reduce impotrivirea de a invata

Rutina reduce impotrivirea de a invata

Rutina reduce impotrivirea de a invata. Cum? De ce? Ce fel de mesaj este acesta? Ei bine, citeste si ia aminte. Uneori, rutina e cheia succesului.

 

Obisnuiti‑va copilul sa faca teme, sa memoreze sau sa recapituleze in fiecare zi. Printre alte beneficii, acestea sunt modalitatile prin care le putem insufla copiilor si adolescentilor obiceiul de a recapitula eficient inaintea unui test in loc sa ii lasam sa isi aglomereze mintea cu informatii cu o noapte sau doua inaintea acestuia.

Cum sa-ti ajuti copilul la teme cu calm si fara stres

De ce este atat de important sa stabiliti un orar zilnic de teme pentru copilul vostru, pe care sa va asigurati ca il respecta? Pentru ca rutina reduce impotrivirea.O rutina pe care parintii pun accent este o forta care nu depinde

de copil.

Rutina elibereaza mintea copilului de doua tipuri de emotii negative:

  • Nelinistea sacaitoare (adesea numita „presiune“ sau „stres“) legata de cand si daca se va putea forta sa isi inceapa temele.
  • Vinovatia pe care o simte atunci cand isi amana temele intr‑atat incat nu mai poate face o treaba buna sau atunci cand reuseste sa le evite cu totul.

Aceasta combinatie de anxietate si vinovatie este extrem de distructiva. Daca rutina celui mic nu cuprinde obiceiul de a face teme in fiecare zi, s‑ar putea sa fiti nevoiti sa incepeti cu sedinte zilnice de scurta durata. Si, bineinteles, va trebui sa va asigurati ca lucrul este suficient de stimulativ incat copilul sa aiba un sentiment de satisfactie, si nu de frustrare de pe urma lui.

 

Cartea „Cum sa-ti ajuti copilul la teme cu calm si fara stres”

 

Cartea „Cum sa-ti ajuti copilul la teme cu calm si fara stres” de Noël Janis-Norton a aparut la Editura Trei.

 

 

Fiecare parinte isi doreste ca, inca din primii ani de scoala, copilul lui sa asimileze cât mai temeinic notiunile si deprinderile care ii vor asigura un bun start in viata. Insa cand vine vorba despre „temele pentru acasa”, tentatiile sunt prea mari.

Cum si de ce?

Bazandu-se pe zeci de ani de predare si consiliere psihoeducationala, autoarea ofera parintilor cele mai adecvate solutii pentru a-i ajuta pe copii sa devina mai ordonati. Dar si mai implicati si mai autonomi in  rezolvarea temelor scolare.

Detalii concrete

Pornind de la o serie de tehnici psihologice („lauda descriptiva”, „ascultarea reflexiva”, „recompense si masuri”), autoarea demonstreaza ca succesul se poate obtine. Cum? Prin nenumarate exemple – stabilirea unui program constant si previzibil pentru teme (inclusiv in perioadele de vacanta) poate imbunatati deprinderile de citit si de scriere. Dar si de memorare, si motivatia si increderea in sine a copilului. Cartea se adreseaza parintilor cu copii intre 4 si 14 ani, precum si invatatorilor si profesorilor de gimnaziu.

My title page contents