Slabeste cu dieta South Beach

Preocuparea pentru slabit devine din ce in ce mai mare, pe masura ce temperaturile cresc, iar hainele se imputineaza. Stim ca un stil de viata sanatos este solutia pe termen lung. Dar ce ne facem cand avem nevoie sa vedem rezultate mai rapid?

 

Dieta South Beach face pace intre aceste doua aspecte. Modul in care este structurata te ajuta sa vezi efecte rapid, dar sa le si pastrezi si imbunatatesti pe termen lung. Beneficiile nu sunt doar pentru silueta, ci si pentru sanatate.

Dieta a fost pusa la punct de doctorul Arthur Agatston, a carui activitate de desfasoara in domeniul diagnosticarii cardiace noninvazive si profilaxiei maladiilor cardiovasculare. Acesta a creat regimul pentru pacientii sai cu probleme cardiace, pentru care slabitul a venit ca un efect extra. Regimul este structurat in 3 faze menite sa declanseze procesul de slabit, sa il mentina si sa conserve rezultatele. Dieta interzice consumul de carbohidrati rai, rafinati si grasimi nesanatoase, saturate.

Faza intai dureaza doua saptamani si este si cea mai stricta. Poti slabi intre 4 si 7 kilograme. Este o perioada suficienta pentru a combate rezistenta la insulina cauzata de consumul excesiv de carbohidrati ultrarafinati. Pe parcursul acestor 14 zile ai voie sa mananci carbohidrati dar numai cu indice glicemic redus, care potolesc foamea, fara sa dea peste cap nivelul de zahar din sange. De asemenea, regimul va include si proteine din diferite surse. Pana la incheierea primei faze, vei scapa de pofta de dulce si fainoase.

  • Alimente permise faza I:
  • Oua

  • Carne slaba de vita, pasare, porc

  • Peste si fructe de mare

  • Branza cu un continut redus de grasime – branza de vaci slaba, telemea degresata, mozzarella, urda dulce

  • Nuci: unt de arahide – maxim 1 lingurita/zi, arahide – 20 buc/zi, fistic – 30 buc/zi

  • Legume si verdeturi

  • Grasimi: ulei de masline si de rapita

  • Condimente si sosuri fara adaos de zahar sau amidon

  • Alimente interzise faza II:

  • Carne grasa

  • Branza cu continut integral de grasimi

  • Legume: sfecla, morcovi, porumb, cartofi albi, cartofi dulci

  • Fructe – in faza intai se vor evita toate fructele

  • Paste fainoase si cereale

  • Lapte dulce si iaurt

  • Alcoolul

Faza a doua presupune reintroducerea in dieta a unor alimente. Ritmul de slabire va fi incetinit. Vei pierde in jur de 1 kilogram pe saptamana. Poti ramane in faza a doua pana ajungi la greutatea dorita. Pe langa alimentele permise in faza I, vor fi reintroduse fructele, fainoasele, lactatele insa in cantitate moderata si in special la micul dejun si pranz, cand putem adauga un fruct, o felie de paine sau o mana de paste fainoase.

  • Alimente care pot fi reintroduse in alimentatie (in cantitate moderata):

  • Fructe

  • Lapte si iaurt

  • Paine

  • Cereale

  • Briose

  • Paste din grau integral

  • Lipie din faina integrala

  • Floricele de porumb

  • Orez

  • Legume: fasole, mazare, cartofi

  • Ciocolata amaruie

  • Vin rosu

Faza a treia vizeaza conservarea rezultatelor pe termen lung. Nu mai exista alimente permise si interzise. Cheia este ca acestea din urma sa fie consumate ocazional. Daca ai perioade cand iti pierzi controlul si te ingrasi, revino la faza intai si reia procesul.

 

 

 

Articole asemanatoare:

My title page contents