Puțină creativitate gastronomică și postul are gust!

Termenul „post” nu știm dacă generează cele mai plăcute sentimente, fiind de regulă asociat cu tradiții religioase și ‚austeritate’ gastronomică…Însă, înainte de a demonta (lejer!) mitul sacrificiului necesar, dă-ne voie să facem o mică introducere: în calendarul creștin-ortodox, perioada premergătoare Crăciunului (cu 40 zile înainte) este denumită post. Acesta presupune să elimini anumite alimente și băuturi din dietă, dar și să meditezi asupra comportamentului tău față de cei cu care interacționezi (și față de tine).

 

Cele două sunt strâns legate și pot fi considerate o perioadă de detoxifiere pentru trup și suflet. Deși există variante mai restrictive, precum cel cu apă și pâine sau cel negru, postul “clasic” presupune excluderea unor alimente din mesele zilnice: carne, ouă, lapte, brânză și orice derivate cu proveniență animală. Însă principalul scop al postului este purificarea, odihnirea anumitor organe din corp și armonizarea proceselor interne. Astfel că postul este benefic pentru sănătate deoarece s-a observat că sporește imunitatea, puterea de concentrare şi eficienţa în treburile zilnice, conferindu-ne energie.

Puțină creativitate gastronomică și postul are gust!

Noi, românii, avem o bucătărie tradițională în care carnea și proteinele animale sunt vedete. De aceea poate părea greu să găsești alternative și să prepari combinații gastronomice savuroase folosind fructe, legume sau semințe… însă te asigurăm că nu e deloc așa. Cu puțină inspirație și voință, vei reuși să-ți surprinzi papilele gustative și să te simți mai ‚uşor’. Ai observat și tu că tot mai multe persoane trec la un stil de viață vegetarian sau chiar vegan, fiind astfel dovada vie că există viață și fără proteine animale. Însă nu face exces de cartofi, apelează cu încredere și la soia, ciuperci, măsline, avocado, sfeclă roșie, mazăre, linte, năut, quinoa, amarant, mei, hrișcă, alge și multe altele. În plus, e și vremea potrivită pentru supe și ciorbe care pot fi preparate din leguminoase și crucifere. Supa cremă de roșii, ciorba de cartofi cu morcovi sau cea de ciuperci, alături de cele preparate din conopidă, broccoli, cartofi dulci, praz, dovlecei vor contribui din plin la starea de bine a organismului, făcându-i ‚plinul’ cu vitamine și minerale.

Ți-e poftă de-un pahar de lapte? Minunat! Gustă și o să rămâi plăcut surprins de efectele băuturilor vegetale din soia, orez, migdale sau cocos.

Ah, și ce te faci cu pofta de-o bere rece? Avem și aici soluția: alege berea de ghimbir sau sarsaparilla fără alcool, întreaga familie putându-se delecta cu ea.

 

Bineînțeles că știm o mulțime de reţete de post pe care le-am testat și ni s-au părut delicioase, așa că ţi le împărtăşim cu drag, dacă ai curiozitatea să le încerci. Așadar, ne lași să îți pregătim noi prânzul azi?

Chiftele de linte verde

Bogate în proteine, fibre, minerale și vitamine, chiftelele de linte sunt alegerea potrivită atunci când ești pe grabă și vrei să “ciuguleşti” ceva. Sfatul nostru este să lași lintea la înmuiat înainte de preparare, pentru că, prin hidratare, calitățile nutritive sporesc și reduci timpul petrecut gătind-o.

Budincă raw cu fructe de pădure

Imaginează-ți următoarea compoziție: aroma fructelor de pădure parfumate, gustul lăptos de caju, deliciul băuturii de cocos, parfumul vaniliei și dulceața siropului de migale. Explozie de gusturi, nu-i așa? Ei bine, poți să prepari și tu un desert pe care să îl încadrezi în categoria de post sau raw vegan doar amestecând în blender ingredientele menționate.

 

Nu știm de ce, dar presimțim că de postul acesta o să te simți mai liber și mai bine…nu-i așa?

My title page contents