Te-ai întrebat vreodată de ce copiilor nu le place școala? De fapt, s-ar putea să le placă școala, dar să nu le placă modul în care sunt predate materiile, modul în care se poartă unii profesori sau colegi. Sau poate faptul că sunt nevoiți să stea nemișcați în bancă și să fie atenți ore în șir. Motivele pot fi multe și diverse.
De ce copiilor nu le place școala? Iată câteva dintre posibilele motive:
Nu înțeleg rostul școlii
Unii copii nu înțeleg de ce trebuie să primească și să facă teme. Chiar dacă părinții le aduc argumente pozitive, că școala îi va ajuta în viață, că îi învață multe lucruri folositoare, de care vor avea nevoie pe parcurs, ei nu văd lucrurile așa. În plus, în societatea de azi, practica demonstrează contrariul. De multe ori, copii care nu au învățat prea mult, au ajuns în funcții mari și cu o situație materială bună.
Copiii din ziua de azi se plictisesc la școală
Înainte de multe alte motive, plictiseala este deja un motiv foarte important și de luat în calcul. Părinții au rolul de a le insufla copiilor plăcerea de a învăța. Să le ofere condiții, materiale, să-i stimuleze. Iar școala să completeze contribuția părinților.
Oboseala îi împiedică să fie atenți
Copiii trebuie sa doarmă bine noaptea. Să aibă un program de somn, de lecții, de joacă. Să nu petreacă prea mult timp cu jocurile pe calculator. Să iasă la plimbare, să se joace afară.
Sunt hărțuiți și intimidați de alți colegi
Copiii mai timizi sunt ridiculizați și terorizați de alții mai îndrăzneți. Aceștia nu se pot afirma într-un grup, pentru că nu li se permite. De aceea, ei asociază școala cu aceste momente neplăcute și traumatizante. E un chin să meargă zilnic într-un astfel de mediu.
De ce copiilor nu le place școala? Situații când chiar școala descurajează elevul
Școala subminează motivația înnăscută a copiilor de a învăța
Elevii sunt evaluați în funcție de ceea ce au învățat într-un moment anume și sunt comparați cu alți elevi. Astfel apare starea de anxietate. Elevilor li se cere să învețe foarte multă materie pentru note, indiferent de înclinațiile și capacitatea personală a elevului. Școala și societatea de azi pun mare preț pe note, nu pe calitatea și cantitatea informațiilor asimilate.
Școala reduce creativitatea și plăcerea descoperirii
Mulți copii sunt curioși, dornici să pună întrebări la clasă, să exploreze. Dialogul nu este încurajat și apreciat la orele de curs. Fie din lipsa de interes a profesorului, fie din lipsa de timp sau din comoditate.
Multă teorie, puțină practică
Copiii uită foarte repede informația învățată mecanic, fără pic de practică. Tot ce se învață din teorie, se păstrează pentru puțin timp. Atelierele, demonstrațiile, toate sunt mult mai de folos pentru a întări teoria de bază.
Scoală robot, fără emoții
Învățarea fără completare prin joc duce la dezinteresul copilului și la diminuarea plăcerii de a învăța.