O tunsoare care îți pune în evidență trăsăturile și o culoare ce îți flatează tenul au potențialul de a te transforma complet. De câte ori ți s-a întâmplat să mergi la coafor pentru un look nou, iar rezultatul să nu fie cel visat?
Cât poți îngădui unui hairstilist să experimenteze cu părul tău? Și care sunt micile detalii pe care trebuie să le ai mereu în vedere? Arabella Zadic, stilist Wella Professionals România, îți dezvăluie cele mai frecvente greșeli pe care le fac hairstiliştii.
La ce sa fii atentă când îți alegi hairstilistul?
Șirul greșelilor poate începe chiar din primul moment în care clienta intră în salon. Cea mai frecventă ține de o comunicare deficitară, însoțită de nerespectarea unor reguli de bază, cum ar fi lipsa unui salut sau un timp de așteptare este mult prea lung.
“În topul greșelilor se află lipsa comunicării. În prima fază, stilistul trebuie să efectueze o diagnoză și o consultanță corecte. Este important ca acesta să stabilească de comun acord cu clienta linia tunsorii dorite, culoarea și lookul final”, recomandă expertul Wella Proffesionals România, Arabella Zadic.
Scalp si probleme
Tot în această fază inițială, stilistul trebuie să identifice problemele scalpului și/sau ale firului, care pot fi rezolvate prin recomandarea unor produse de îngrijire pentru acasă. Acestea ameliorează starea de sănătate a parului, mențin linia tunsorii și intensitatea culorii pentru mai mult timp.
“Un aspect trecut de multe ori cu vederea este faptul că nu există un anumit număr de tunsori, ci mai multe tehnici de tunsoare. Un hairstilist bun înțelege că tunsoarea se realizează personalizat, luând în calcul mai multe caracteristici, pentru a fi ajustată și individualizată “, subliniază Zadic. Părul încadrează fața, de aceea este important ca tunsoarea să accentueze trăsăturile simetrice, si să le estompeze pe cele asimetrice.
Care ar fi explicația pentru un look nereușit?
“În primul rând, stilistul nu are răbdarea să asculte, ci preferă să realizeze o anumită tunsoare, preferată de el sau cea mai simplă din punctul lui de vedere, fără a lua în considerare elemente esențiale cum ar forma feței, trăsăturile, profesia clientei”, a mai adăugat specialista Wella Professionals. Pentru a evita astfel de probleme, este importantă realizarea unui tunsori potrivite formei feței, identificarea vârtejurilor și luarea în considerare a vârstei, meseriei și personalității clientei.
O altă greșeală comisă frecvent de stiliști vizează alegerea nuanței. Rolul acesteia este să pună în evidență culoarea ochilor și a tenului (tipologie cald/rece). Pentru un rezultat bun, trebuie luate în considerare și elemente precum genul și structura părului. Toate aceste aspecte trebuie identificate de stilist în faza inițială, pentru a proceda corect și a obține un look final care să mulțumească clienta.
Personalitatea clientei
“Nu trebuie pierdută din vedere nici personalitatea clientei, pentru a evita greșeli pecum o culoare prea puternică unei persoane timide, introvertite, un blond prea deschis, argintiu pe un ten măsliniu cald cu sprâncene foarte închise, un breton drept, plin pe o față de formă pătrată, și lista ar putea continua la nesfârșit”, a mai explicat specialistul Wella Professionals România.
O altă sursă de probleme ar putea fi și atitudinea stilistului, care uneori poate fi ușor arogantă, de genul “eu știu mai bine”.
Stilistul e maestru
“Desigur, stilistul știe ce are de făcut, dar acest lucru nu trebuie semnalizat dominant, ci este de preferat o atitudine înțelegătoare, de parteneriat, prin care poate obține liniștea și încrederea clientei că se află pe cele mai bune mâini”, a mai precizat Zadic.