Stresul la copii. Cum il ajuti pe cel mic sa se calmeze?

Stresul la copii. Cum il ajuti pe cel mic sa se calmeze?

Stresul la copii. Cum il ajuti pe cel mic sa se calmeze? Iata cateva trucuri care vor combate stresul la copii. E bine sa stii ca adultii nu sunt singurele persoane care au de-a face cu diverse perioade tensionate. Cu zile zile grele si momente intense.

 

Copiii trec prin situatie similare in ceea ce priveste nivelul de stres. Asta chiar daca vorbim de scoala, discutiile pe care le aud in cadrul familiei sau certurile cu colegii. Aceste perioade stresante nu trebuie ignorate de catre parinti. Mai mult decat atat, acestia ar trebui sa fie constant prezenti in viata copiilor si gata sa le redea increderea in sine si starea de bine.

  1. Plimbarile in natura.

Mersul prin natura este benefic, pentru ca reduce considerabil stresul. Chiar daca nu ai timp pentru un picnic, aloca macar 15 minute pentru o plimbare la aer curat.

  1. Arta si secretele lutului.

O modalitate care ii va ajuta cu siguranta sa scape de stres sunt modelele de ceramica. Sigur ca o excursie la Horezu pentru a admira cateva vase din lut nu este suficient. Cel mic trebuie sa modeleze singur in ceramica pentru a se putea relaxa. Exista moduri amuzante, prin care va puteti juca impreuna cu masinaria de modelat si cu o bucata de ceramica. Pe langa faptul ca va combate stresul, arta in lut este si o modalitate de invatare activa.

  1. Stresul la copii si scrisul

Pentru copiii mai mari exista o modalitate eficienta de a se calma si a-si exprima sentimentele: tinerea unui jurnal. Un jurnal in care copilul tau sa scrie tot ceea ce il deranjeaza dar si ce ii face placere. Un jurnal in care sa povesteasca intamplarile de peste zi. Acest jurnal il va ajuta sa-si exprime sentimentele, dar ii va imbunatati si talentul la scris. Mai mult decat atat, un jurnal in care scrie il va ajuta pe cel mic sa-si imbunatateasca tehnicile de a povesti dar si gramatica. Majoritatea copiilor care obisnuiesc sa tina un jurnal au performante mai mari la scoala.

  1. Denumirea emotiilor

De cele mai multe ori, cand sunt coplesiti, copiii au o problema cu numirea emotiilor care ii macina, Indiferent ca vorbim de accese de furie, crize de isterie, plansete, atacuri de panica sau bucurie, indrumati-l pe cel mic sa denumeasca starea pe care o simte asa cum isi doreste iar apoi sa vorbeasca despre ea. De exemplu, daca cel mic are o ambitie puternica si este perfectionist, dar acest lucru ii provoaca si teama de esec incercati: „ Te deranjeaza din nou domnul Perfect?”.

  1. Un balansoar

Leganatul intr-un balansoar ii ajuta sa elimine presiunea de la genunchi sau incheieturi, si mai mult decat atat, le ofera o stare de bine care ii linisteste. Aseaza-te alaturi de copilul tau nervos intr-un balansoar, sau invata-l cum sa-l foloseasca singur, ca o modalitate prin care sa se relaxeze si sa-si faca ordine in ganduri.

  1. Lupta impotriva unui perete

Acest truc ii permite copilului sa scape de stres fara a merge afara, pentru o gura de aer si chiar fara a parasi camera. Incurajeaza-l pe cel mic sa impinga intr-un perete timp de 10 secunde, de cate trei ori de fiecare data cand este nervos. Acest proces le permite muschilor sa se contracteze, intr-o incercare inutila de a dobora peretele, apoi se relaxeaza, elibereaza hormonii iar organismul de simte iar bine.

  1. Mototolitul hartiei

Poate ca iti vine greu sa crezi, dar cei mai constienti de acest truc sunt chiar bebelusii. Nu doar faptul ca hartia se pliaza in mainile lor, ci si zgomotul pe care il face in timpul mototolirii ii ajuta pe cei mici sa se calmeze.

  1. Foliile cu bule

Vorbim despre acele folii de impachetat, prevazute cu bule din plastic, care asigura protectia obiectelor valoroase atunci cand le impachetezi. Trebuie sa stii cu siguranta cat de placut este sa spargi fiecare bula de pe celofan, pentru ca si oamenii mari o fac tocmai ca sa se relaxeze. Daca vezi ca cel mic este stresat pastreaza aceste folii atunci cand mai cumperi sau primesti obiecte care au avut nevoie de impachetare, si acorda-i posibilitatea de a se calma rapid si eficient.

  1. Masajul cu o minge de tenis

Daca ai la indemana o minge de tenis ai scapat complet de griji si copilul tau de stres. Un vechi truc fizic este acesta: o persoana se va calma si relaxa mult mai usor cand cineva ii plimba o minge de tenis pe spate. Reprezinta o atingere care il va calma, iar miscarile trebuie sa fie concentrate pe gat si partea inferioara a spatelui, deoarece aceste sunt locurile tipice in care organismul pastreaza tenisunea.

  1. Masajul la picioare

La fel ca si in cazul masajului cu mingea de tenis, si de aceasta data te va salva tot o jucarie. Mingea de golf sau de ping-pong ii va oferi copilului o stare de bine daca este plimbata pe talpa. Aceasta nu va imbunatati doar circulatia, dar va atinge si acele puncte din talpa care ajuta la eliminearea stresului.

  1. Amenajarea propriului lor loc de calmare

Cei mici au nevoie de liniste atunci cand sunt stresati, iar amenajarea unui spatiu special unde sa-si incarce bateriile poate fi cea mai buna idee. Nimic nu se compara cu un loc linistit, unde se pot retrage atunci cand simt ca emotiile ii coplesesc, sa se calmeze si sa se alature apoi grupului fiind bine-dispusi.

  1. Muzica

Muzica are un efect scontat asupra starii de spirit, somnului, stresului si anxietatii. Foloseste o varietate de stiluri si melodii care sa se auda pe fundal in casa sau in masina voastra.

  1. O petrecere

Nu ai nevoie de prea multi invitati. Doar tu si copiii tai sunteti suficienti. Adauga muzicii ambientale o nota distractiva si putina activitate fizica. Incepeti sa dansati din senin in sufragerie si provocati-l si pe cel mic sa o faca.

  1. Planifica o activitate distractiva

Cand se confrunta cu starile de anxietate copiii au nevoie de putin ajutor, pentru a se focusa pe ceea ce este in fata lor, pe viitoar si lucruri care-i asteapta. Planificati o activitate distractiva, de familie, si lasa-ti copilul sa aiba ceva de facut in timpul acesteia. Orice sarcina va primi si va avea legatura cu viitorul ii va ajuta si se va concentra asupra acesteia. Spre exemplu, pregatiti o seara in care sa completati un puzzle, roaga-l pe cel mic sa aduca puzzelul si sa intoarca piesele pana cand veti termina voi treaba in bucatarie.

  1. Mestesuguri simple

Realizarea unei bratari poate fi o metoda eficienta de calmare, mai ales in cazul fetelor. Mestesugurile iti capteaza atentia complet, asa ca vei vedea cum, copilul tau va incepe treptat sa se linisteasca. Acelasi efect il au si crostetatul sau tricotatul.

  1. Pauza de colorat

Restaurantele le ofera copiilor carti de colorat atunci cand ii iei cu tine la cina, si nu fac asta din motive rele. Coloratul este o activitate care le capteaza foarte bine atentia celor mici si ii scapa intr-un mod creativ de anxietate. Daca observi ca cel mic nu se simte tocmai bine, ati putea face o excursie la librarie, de unde sa achizitionati cateva culori si carti pe care sa le umple cu desenele imaginatiei lui.

 

 

 

 

 

 

 

 

Articol adaptat din: huffingtonpost.com

 

 

 

 

 

Articole asemanatoare:

My title page contents