WeContent Days a dezbătut o temă actuală: Cum trebuie să comunice brandurile în contextul războiului din Ucraina?

WeContent Days a dezbătut o temă actuală: Cum trebuie să comunice brandurile în contextul războiului din Ucraina?

WeContent Days a dezbătut o temă actuală: Cum trebuie să comunice brandurile în contextul războiului din Ucraina? Finalul lunii martie a marcat cel de-al treilea eveniment satelit al festivalului WeContent, festival unic în Europa, ce va avea loc pe 26-27 mai la Palatul Stirbey. Sub denumirea de WeContent Days și având-o drept speaker principal pe Carlijn Postma, autoarea cărții Binge Marketing și fondatoarea agenției de content marketing, The Post, evenimentul a pus sub lupă subiecte mai puțin comode, în contextul global actual, dar utile celor care lucrează în domeniul comunicării.

Pornind de la sloganul festivalului, Move out of your content zone, specialiști în marketing, comunicare și PR, copywriteri, creatori de conținut, vloggeri, bloggeri, influenceri, reprezentanți de brand și antreprenori au avut ocazia să exploreze un domeniu sensibil al actualității imediate, acela al impactului pe care îl are sau îl poate avea războiul desfășurat atât de aproape de noi asupra brandurilor și asupra marketingului în general.

Una dintre provocările lansate în cadrul evenimentului a fost aceea de a conferi mai multă responsabilitate mărcilor să-și folosească influența, pentru că războiul nu este doar o știre, ci o chestiune de viață și de moarte, care ne poate afecta pe toți în mod direct sau indirect. Iar poveștile pe care brandurile le pot lansa declanșează schimbarea pe care mulți o doresc. Ar trebui brandurile să se implice în rezolvarea problemelor lumii? Dacă da, cât de departe ar trebui să meargă? Este mai bine să ai o comunicare neutră sau de mică anvergură despre o criză sau să nu comunici deloc? au fost doar câteva dintre subiectele ce au stat la baza dezbaterii.

Brandurile sunt democrații globale. Oamenii pot alege, în fiecare zi, ce mărci le plac, ce valori susțin. Și asta merge chiar mai departe de granițele unei țări. Un lucru foarte agresiv și intruziv se petrece acum pe pământ european: războiul din Ucraina, iar brandurile prezente în Rusia au trebuit să decidă: se retrag sau rămân pentru consumatorii lor. Indiferent de decizie, acestea trebuie să-și asume responsabilitatea. Iar asta nu trebuie să însemne doar plecarea din Rusia, ci o decizie argumentată, comunicată onest și deschis. Oamenii pot schimba lumea, iar brandurile îi pot da o nouă dinamică. Fiecare schimbare începe cu un conținut valoros„, declară Carlijn Postma, scriitor, speaker și strateg în domeniul content marketingului.

În cadrul evenimentului, Al Kamara, CEO WeContent, a povestit despre provocarea și motivația ce au stat la baza creării platformei de content marketing wecontent.eu, menită să unească minți creative, experți și branduri pasionate de content marketing. Scopul acesteia este de a uni într-o singură voce piața de content marketing din Europa, până în prezent fragmentată, cu scopul de a ajuta brandurile să-și crească veniturile și de a educa creatorii de conținut să spună povești cu mesaj eficient.

Pentru a depăși această perioadă și pentru ca brandurile să se reinventeze, avem nevoie de deschidere și de creativitate. Platfoma WeContent, prin blog-ul său și prin ceea ce urmează să dezvolte, dar și prin festivalul din luna mai și evenimentele satelit, își propune să ajute brandurile și creatorii de conținut să descopere noi metode de promovare și de creștere. Inspirându-ne unii de la alții, de la piețele internaționale și accesând expertiza unora dintre cei mai cunoscuți content marketeri din Europa și din lume, vom reuși să ne recalibrăm. Limbajul marketingului folosit acum, când războiul este în plină desfășurare, dar mai ales cel pe care va trebui să-l abordăm după război este unul nou, ce va ține cont multe variabile și aspecte nesigure, și doar cu experiență conjugată vom face ca brandurile să își creeze noi pârghii de comunicare și de conținut„, declară Al Kamara, CEO WeContent

WeContent Days este un eveniment satelit al festivalului WeContent, ce are drept scop promovarea tendințelor și a subiectelor de interes din domeniul content marketingului în rândul celor care împărtășesc aceeași viziune asupra viitorului și construirea în jurul WeContent a unei comunități de creatori, specialiști și susținători ai unei strategii de conținut valoroase, unitare, care să ajute la obținerea de rezultate pe termen lung. Primele două evenimente WeContent Days au avut loc în 2020, exclusiv online.

Cea de-a treia ediție WeContent Days a fost susținută de HEINEKEN România.

Festivalul WeContent are loc la Palatul Știrbey, în perioada 26-27 mai. Biletele sunt disponibile pe wecontent.eu, iaBilet, Eventim, Myticket sau contactând organizatorii la info@wecontent.eu.

###

Despre WeContent

Fondat în 2018, WeContent este astăzi prima platformă europeană de marketing menită să informeze, să inspire și să educe în domeniul content marketing, insuficient explorat pe piața din România. WeContent a devenit un reper în acest domeniu, punând la dispoziția profesioniștilor resurse de content marketing din toată Europa.

Edițiile din 2018 și 2019 au adus împreună mai bine de 20 de experți și un public format din peste 800 de persoane, iar în 2020, în contextul pandemiei, WeContent a avut peste 600 de participanți la cele două ediții online. În 2021 a fost planificată o transformare de amploare a proiectului, astfel că, anul acesta, România găzduiește primul festival WeContent și devine, timp de două zile, centrul universului european în content marketing.

 

My title page contents