NOUA, desemnat cel mai bun restaurant din România. Peste 750 de profesioniști HoReCa au celebrat, la Ateneu, câștigătorii anului în cadrul Romanian Hospitality Awards

NOUA, desemnat cel mai bun restaurant din România. Peste 750 de profesioniști HoReCa au celebrat, la Ateneu, câștigătorii anului în cadrul Romanian Hospitality Awards

NOUA, desemnat cel mai bun restaurant din România. Peste 750 de profesioniști HoReCa au celebrat, la Ateneu, câștigătorii anului în cadrul Romanian Hospitality Awards

  • 17 categorii de premiere sunt analizate de cei peste 130 de membri ai juriului RHA
  • Bucătărie Românească, cel mai bun restaurant al anului 2024
  • Mosafir, cea mai bună deschidere a anului în HoReCa
  • Lipsa personalului, principala provocare pentru afacerile din ospitalitate, arată Studiul realizat la fața locului, în rândul operatorilor HoReCa

 

Pe 9 octombrie, la Ateneul Român, a avut loc Romanian Hospitality Awards, cel mai amplu proiect de promovare și premiere a excelenței în industria ospitalității. Cei aproximativ 750 de invitați au celebrat și premiat, în prezența ASR Principesa Sofia, cele mai bune hoteluri, restaurante, cafenele, chefi și antreprenori, desemnați în urma unui proces de jurizare realizat de peste 130 de profesioniști.

În timpul Galei, liderii industriei HoReCa au semnalat, totodată, principalele provocări ale anului 2025, în cadrul unui sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute. Astfel, potrivit rezultatelor, lipsa personalului se remarcă a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37.2%), urmată de schimbările legislative și reglementările guvernamentale (27.8%) și instabilitatea economică (22.8%).

Totodată, 32.8% dintre respondenți afirmă că profitabilitatea în industria HoReCa va rămâne relativ constantă anul viitor (32.8%), în timp ce 29.4% se așteaptă la o creștere ușoară iar 23.9% dintre respondenți se pregătesc pentru o scădere ușoară a profitabilității.

Segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creștere în 2025

Potrivit sondajului realizat de Hospitality Culture Institute, 41.7% dintre respondenți consideră că segmentul QSR va avea cea mai mare creștere în 2025, urmat de segmentul de livrări și take-away (29.4%) și experiențele culinare de tip fine dining (18.9%). Pe de altă parte, doar 10% dintre respondenți se așteaptă ca piața de street-food să înregistreze cea mai mare creștere în 2025.

Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa

Romanian Hospitality Awards, eveniment organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române, reunește un juriu format din peste 130 de specialiști HoReCa, antreprenori și profesioniști din industrii conexe. În fiecare an, aceștia nominalizează și votează performerii anului în cadrul a 17 categorii de jurizare.

„Anul acesta am văzut o evoluție remarcabilă în industria ospitalității. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de altă parte de noi jucători care au atras atenția prin inovații în abordări și servicii. Ne bucurăm să observăm, totodată, jucători locali care se extind în plan internațional. Și datorită lor, din ce în ce mai mulți investitori străini se uită către branduri românești, ceea ce ne dă speranțe că piața noastră se pregătește să depășească, în sfârșit, acea lungă perioadă de tranziție”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. Parteneri principali: UniCredit Bank și Metro.

 

Rezultate Romanian Hospitality Awards 2024:

Cel mai bun restaurant

Locul I: NOUA. Bucătărie Românească

Locul II: Soro Lume

Locul III: Casa Timiș

Locul III bis: Bistro de l’Arte

Cea mai bună cafenea:

Locul I: Origo

Locul II: Steam

Locul III: Beans & Dots

Locul III bis: OTOTO

Cel mai bun hotel:

Locul I: The Marmorosch Bucharest, Autograph Collection

Locul II: Casa Timiș

Locul III: Teleferic Grand Hotel

Cel mai bun resto-club:

Locul I: Biutiful

Locul II: Expirat

Locul III: Loft

Cea mai bună cofetărie:

Locul I: Zelateria @Zexe Braserie

Locul II: French Revolution

Locul III: Mara Mura

Cel mai bun app de delivery:

Locul I: Glovo

Locul II: Tazz

Locul III: Bolt Food

Cel mai bun brand de delivery:

Locul I: City Grill Delivery

Locul II: Jerry’s Pizza

Locul III: LifeBox

Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)

Locul I: Avocadoo

Locul II: Le BAB Fried Chicken

Locul III: Vivo – Fusion Food Bar

Epic Visits:

Locul I: Singureni Manor

Locul II: Casa Timiș

Locul III: Zabola Estate

Cel mai bun chef:

Locul I: Alex Petricean

Locul II: Oana Coantă

Locul III: Nico Lontras

Cel mai bun antreprenor:

Locul I: Radu Savopol

Locul II: Dragoș Petrescu

Locul III: Oana Coantă

Cea mai bună companie de catering:

Locul I: Fratelli Catering

Locul II: Băcănia Veche

Locul III: Maidan Events

Cel mai bun furnizor:

Locul I: Metro

Locul II: Macromex

Locul III: Nordic

Cea mai bună deschidere:

Locul I: Mosafir

Locul II: Raionul de Pește Pipera

Locul III: Matca Hotel Relais & Chateaux

Cel mai innovator brand:

Locul I: 5 to go

Locul II: Freshful

Locul III: ialoc

Cel mai bun truck de street food:

Locul I: Arrosticini

Locul II: Camionetta

Locul III: Burger Van

Cea mai bună comunicare în ospitalitate:

Locul I: 5 to go

Locul II: Casa Timiș

Locul III: Singureni Manor

Cea mai bună deschidere (Premiul Publicului):

Locul I: Suta de grame

Locul II: Matca Hotel Relais & Chateaux

Locul III: Mosafir

Premii Speciale:

  • Premiul Special de Excelență: Via Transilvanica
  • Cel mai bun barista: Andrei Manea
  • Cel mai bun Spa Hotel pentru relaxare & leisure: Balvanyos Resort
  • Cel mai bun Spa Hotel pentru tratament balnear tradițional: Ana Hotels Europa Eforie Nord
  • Premiul special Ospitalitate incluzivă. România accesibilă persoanelor cu dizabilități: Novotel Bucharest City Center
  • Premiul special Vis de Antreprenor by METRO: Dei Frati Restaurant

 

Despre Romanian Hospitality Awards:

Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de recunoaștere și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. În fiecare an, peste 130 de membri ai juriului, antreprenori și profesioniști de top, nominalizează și votează performerii anului în HoReCa, în cadrul a 17 categorii de jurizare. Întregul proces  de votare este auditat de cea mai mare firmă de avocatură din Sud-Estul Europei, Țuca Zbârcea & Asociații.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, F&B Innovation Camp, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.

 

My title page contents