Primark reduce emisiile de carbon pe parcursul lanțului său valoric la numai trei ani de la publicarea angajamentelor de sustenabilitate pentru 2030
- Noile date privind programul de decarbonizare al Primark evidențiază o reducere de 1,9% a emisiilor de carbon de-a lungul lanțului său valoric față de anul de referință 2019 și o scădere de 11,6% față de anul trecut.
- 66% din articolele de îmbrăcăminte Primark vândute conțin materiale reciclate sau provenite din surse mai durabile, în creștere cu 20% față de anul trecut.
- Conform ghidului Durability Framework recent publicat de Primark, compania își propune să prelungească perioada de viață a hainelor și susține importanța sustenabilității în combaterea deșeurilor textile.
- Adoptarea unei agriculturi regenerative este un progres cheie în cadrul Programului Primark Cotton prin care cultivatorii de bumbac sunt instruiți în practici care refac solul, protejează biodiversitatea și conservă resursele de apă.
Primark își continuă angajamentul de a oferi tuturor o modă mai sustenabilă la prețuri accesibile, cu un impact redus asupra planetei, și publică cel de-al treilea Raport privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică. Acest nou raport evidențiază modul în care compania integrează angajamentele de sustenabilitate și generează un impact real pe termen lung.
În ultimele 12 luni, două treimi (66%) din hainele vândute în Primark au fost fabricate din materiale reciclate sau provenite din surse durabile. Primark și-a intensificat, de asemenea, angajamentul de a combate deșeurile textile prin introducerea mai multor haine care sunt reciclabile la sfârșitul ciclului de viață. Anul acesta, retailerul internațional de modă s-a concentrat pe creșterea volumului de îmbrăcăminte cu design circular în categorii precum denim și jerseu și a continuat să integreze principiile privind circularitatea produselor prin programe de training adresate angajaților și furnizorilor. 3% dintre hainele vândute de Primark în ultimele 12 luni au fost circulare, ceea ce înseamnă că au îndeplinit criteriile stabilite în Standardul Primark pentru produse circulare, inclusiv articolele din colecția Rita Ora și din gama Disney „The Lion King”.
Contrar percepției că hainele sustenabile costă mai mult, Primark a lansat anul acesta Durability Framework, un ghid care cuprinde angajamente și bune practici privind prelungirea duratei de viață a hainelor. În ciuda accentului pus de UE pe durabilitatea produselor, alături de costul mai ridicat al vieții și impactul deșeurilor textile asupra mediului, în prezent nu există un standard industrial sau legal convenit pentru durabilitatea fizică. Bazat pe cercetările realizate de organizația non-guvernamentală de mediu Hubbub și de Școala de Design a Universității din Leeds (UOL), ghidul Durability Framework al Primark este conceput pentru a stabili un standard pentru modul în care retailerii de modă pot ajuta consumatorii să se bucure mai mult timp de hainele lor.
Reducerea emisiilor de carbon în lanțul său valoric în ultimele 12 luni este o realizare cheie pentru Primark, care și-a stabilit ambiția de a înjumătăți emisiile de carbon de-a lungul lanțului său valoric până în 2030. Emisiile Primark Scop 1 și 2 (bazate pe piață) s-au redus cu 21% în 2024, comparativ cu 2023, și au fost cu 52% mai mici decât nivelul de referință din 2019. Această reducere a fost obținută prin măsuri de eficiență energetică în magazinele sale și prin achiziționarea de energie electrică regenerabilă și cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Primark a înregistrat o scădere de 1,9% a emisiilor totale de carbon de-a lungul lanțului său valoric față de anul de referință 2019 și o scădere de 11,6% față de anul trecut. Retailerul se așteaptă ca această reducere să fluctueze pe termen scurt, pe măsură ce compania se extinde.
Deoarece bumbacul este cea mai utilizată fibră în îmbrăcămintea Primark, dezvoltarea Proiectului Primark Cotton[1] (anterior cunoscut sub numele Primark Sustainable Cotton Programme) și instruirea cultivatorilor de bumbac în practici agricole regenerative este un obiectiv pe termen lung al companiei. Aproximativ 3.000 de fermieri au beneficiat de un proiect pilot în India, Bangladesh și Pakistan în acest an. Ei au fost instruiți cum să folosească alternative biologice la pesticidele chimice și cum să înființeze culturi de acoperire care protejează solul și creează noi surse de venituri. Primark a dezvoltat un plan până în 2030 pentru a stimula adoptarea în continuare a agriculturii regenerative în cadrul proiectului Primark Cotton.
Comentând cele mai recente date ale Raportului privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică, Lynne Walker, director al Primark Cares, a declarat:
„Angajamentele noastre de sustenabilitate ne aparțin tuturor la Primark și începem să vedem un impact real. Progresele realizate în cei trei ani de la lansarea strategiei noastre Primark Cares ne-au oferit încredere și suntem mândri de munca noastră. Fiind un brand accesibil tuturor, știm că avem o responsabilitate uriașă de a ne folosi resursele pentru a face bine.
“Preluarea inițiativei în ceea ce privește sustenabilitatea la nivel de industrie și demonstrarea faptului că îmbrăcămintea durabilă nu trebuie să coste mai mult sunt realizări semnificative pentru noi. Analizarea și valorificarea datelor primite pentru toate segmentele noastre de business și stabilirea unor parteneriate relevante în întreaga industrie vor fi esențiale pentru atingerea ambițiilor noastre pentru 2030.”
Alte progrese importante din acest an includ:
Oameni
- Primark a semnat un acord obligatoriu din punct de vedere juridic cu sindicatul global IndustriALL pentru a sprijini negocierile colective pentru lucrătorii din sectorul de îmbrăcăminte și încălțăminte din Cambodgia, o etapă cheie pe calea către stabilirea primului contract colectiv de muncă din țară și industrie, care este susținut direct de branduri.
- Primark colaborează cu 36 de parteneri externi pentru a sprijini lucrătorii din lanțul său de aprovizionare în cadrul a 21 de programe, care promovează reziliența financiară, protecția împotriva violenței de gen, hărțuirii și problemelor de sănătate mintală.
- Programul de dezvoltare a competențelor Sudokkho al Primark a împlinit 10 ani de la lansare și se desfășoară în 28 de fabrici din Bangladesh.
Produse
- Ateliere de reparații gratuite care asigură o viață mai lungă a hainelor: În ultimii trei ani, Primark a desfășurat 393 de ateliere de reparații gratuite în Franța, Italia, Olanda, Marea Britanie și Irlanda, oferind 7.157 de locuri gratuite clienților și angajaților săi.
- Anul acesta, 57% din hainele din bumbac vândute la Primark au conținut bumbac organic, reciclat sau provenit din Proiectul Primark Cotton.
- Combaterea deșeurilor textile prin parteneriatul cu WRAP: Primark explorează modalități inovatoare de a oferi hainelor o viață mai lungă prin inițiative precum sistemul de donații de textile și alte metode care încurajează modele de afaceri circulare. Parteneriatul retailerului cu Circular Textiles Foundation (Fundația pentru Textile Circulare) a contribuit la dezvoltarea cursurilor în design circular pentru a oferi instruire la nivel de „expert” în design și proiectare, pe categorii specifice. Până în prezent, 529 de colegi (80% dintre cei eligibili) au finalizat instruirea de bază.
Planetă
- Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul lanțului său de aprovizionare: Primark continuă să investească în echipa sa și în programele de eficientizare adresate fabricilor furnizorilor, cu scopul de a sprijini reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin formare, perfecționare profesională și inițiative de economisire a energiei. De asemenea, a lansat un nou criteriu de performanță care solicită celor mai importanți 100 de furnizori să stabilească obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelurile unu și doi ale lanțului lor de aprovizionare.
- Alternative de combustibil verde: Prin parteneriatul său cu Maersk, Primark a început să introducă alternative de combustibili verzi, cum ar fi biocombustibilul, în procesul de livrare a produselor, înregistrând anual cu aproximativ 40% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât combustibilul tradițional.
- Eliminarea materialelor plastice de unică folosință (SUP) până în 2027: Anul acesta, Primark a stabilit un nivel de referință pentru toate ambalajele sale pentru a-și urmări progresul către acest angajament. Ambalajele produselor sunt unul dintre principalii factori generatori ai deșeurilor non-îmbrăcăminte, iar umerașele reprezintă două treimi din volumele SUP din cadrul Primark. Pentru a aborda acest lucru, Primark a început să introducă umerașe durabile, fabricate din minimum 90% polipropilenă reciclată certificată, înlocuirea completă fiind estimată pentru 2027.
Implicarea colegilor, incluziunea și impactul asupra comunității
- Evenimentul „Primark Connect”: În luna ianuarie, retailerul a reunit peste 1.700 de colegi din întreaga lume pentru un eveniment de două zile în care au fost prezentate viziunea, strategia și modul în care sustenabilitatea și etica sunt esențiale pentru viitorul afacerii.
- Primark accesibil: Primark a lansat prima sa colecție de lenjerie intimă adaptivă și a anunțat un parteneriat cu designerul Victoria Jenkins, susținătoare a persoanelor cu dizabilități, pentru a introduce mai multe piese de îmbrăcăminte adaptivă pentru cei cu mobilitate redusă. De asemenea, a lansat noi angajamente pentru a-și face magazinele un mediu mai accesibil pentru clienți și colegi. Pentru a sprijini realizarea acestui lucru, Primark a încheiat un parteneriat cu organizația specializată în accesibilitate AccessAble pentru magazinele din Irlanda și din Marea Britanie, precum și pentru sediile sale centrale și depozitul Islip.
- Impact asupra comunității: Anul acesta, pentru prima dată, Primark va dona fonduri organizațiilor caritabile din fiecare piață în care operează după ce a început să susțină activități caritabile pentru programe de amploare, cum ar fi campania de conștientizare a cancerului de sân.
Pentru mai multe informații, citiți raportul de sustenabilitate și etică 2023/2024. Raport Primark
***
Despre Primark
Primark este un retailer internațional de modă care are peste 80.000 de angajați în 17 țări din Europa și SUA. Fondată în Irlanda în 1969 sub brandul Penneys, Primark își propune să ofere opțiuni accesibile pentru toată lumea, de la articole esențiale de calitate excelentă de zi cu zi până la stil remarcabil pentru femei, bărbați și copii, precum și produse de frumusețe, articole pentru casă și accesorii. Cu accent pe crearea de experiențe excelente de vânzare cu amănuntul, Primark are peste 450 de magazine la nivel global și continuă să se extindă.
Primark face eforturi pentru a oferi modă mai durabilă la prețuri rezonabile pentru fiecare prin strategia Primark Cares, un program multianual care se concentrează pe prelungirea ciclului de viață al hainelor, pe protejarea vieții pe planetă și pe susținerea mijloacelor de trai ale oamenilor care confecționează hainele Primark. În cadrul acestei strategii, Primark a dezvăluit nouă angajamente pe care își propune să le îndeplinească până în 2030. Aceste angajamente includ, până în 2030: fabricarea tuturor articolelor de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse mai durabile până în 2030, reducerea la jumătate a emisiilor de carbon în întregul său lanț de aprovizionare și asigurarea unui salariu decent lucrătorilor din lanțul de aprovizionare. Mai multe informații pot fi găsite aici: www.primark.com/en-gb/primark-cares.
[1] Programul Primark pentru bumbac sustenabil a fost redenumit Proiectul Primark Cotton în 2024 pentru a se alinia la cele mai recente reglementări și îndrumări privind afirmațiile referitoare la mediu.