Gust pentru sănătate: inspirație pentru o nouă generație

Gust pentru sănătate: inspirație pentru o nouă generație

Gust pentru sănătate: inspirație pentru o nouă generație – Asociația InspirAction, în parteneriat cu Carrefour România și cu sprijinul Ministerului Educației, lansează cea de-a treia ediție a programului Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”, o inițiativă destinată încurajării obiceiurilor sănătoase și meselor delicioase în cadrul școlilor din România.

 

În anul școlar 2024-2025, 650 de elevi din 26 de clase (V-VII) vor participa la 390 de sesiuni educaționale, desfășurate în 13-15 școli din mai multe județe. Aceste sesiuni se vor concentra pe teme relevante precum nutriție, activitate fizică, mindfulness și îngrijirea plantelor. Traineri certificați ai asociației InspirAction vor folosi metode interactive, bazate pe coaching, adaptate stilului de învățare modern, pentru a crea o experiență educațională captivantă.

Programul vizează dezvoltarea abilităților necesare pentru o viață sănătoasă, cu accent deosebit pe diversificarea alimentației, impactul nutriției asupra nivelului zilnic de energie, importanța hidratării și odihnei, gestionarea emoțiilor, planificarea activităților pentru a forma noi obiceiuri sănătoase. „Gust pentru sănătate” își propune nu doar să îmbunătățească obiceiurile alimentare, ci și să contribuie la formarea unor tineri încrezători și rezilienți.

Rezultate impresionante în primele două ediții

Programul „Gust pentru sănătate” a debutat în anul 2022 și a avut, până în luna iunie a acestui an, 478 de elevi beneficiari. Rezultatele obținute în primele două ediții sunt impresionante: 65% dintre participanți au dezvoltat obiceiuri de viață sănătoase, iar stima lor de sine a crescut cu 41%. În plus:

  • consumul de produse fast-food a scăzut cu 31%;
  • consumul de legume crude a crescut cu 43%;
  • consumul de sucuri acidulate a scăzut cu 30%;
  • consumul de dulciuri a scăzut cu 28%.

Aceste date sunt dovezi clare ale impactului pozitiv pe care proiectul nostru îl are în viața tinerilor și a familiilor acestora. Suntem dedicați continuării acestei inițiative și promovării unei generații mai sănătoase, mai conștiente și mai informate, a declarat Simona Paraschiv, Președinte Asociația InspirAction.

„Programul «Gust pentru sănătate» este o extensie naturală a angajamentului Carrefour de a promova un stil de viață sănătos. Ne bucurăm tare mult să observăm că impactul sesiunilor educaționale din cadrul programului nu se limitează doar la aspecte care țin de sănătatea fizică, ci contribuie și la creșterea încrederii în sine și a rezilienței emoționale a tinerilor. Împreună cu InspirAction, ne propunem să oferim resurse esențiale pentru un viitor mai sănătos și responsabil, facilitând formarea unor obiceiuri durabile care să sprijine bunăstarea generațiilor viitoare”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

Înscrieri deschise pentru școli

Până în data de 27.09.2024, profesorii diriginți din școlile interesate sunt invitați să se înscrie în program prin completarea unui formular disponibil pe pagina Asociației InspirAction la: https://inspiraction.ro/gust-pentru-sanatate-3/.

Școlile și cele 26 de clase selectate să participe în programul educațional vor fi anunțate până în data de 14.10.2024.

Criterii de eligibilitate: se pot înscrie diriginții cu elevi de clasa a V-a, a VI-a și a VII-a, motivați să participe la activități extra-curriculare despre nutriție, activitate fizică, mindfulness și îngrijirea plantelor, din următoarele orașe: Alba Iulia, Baia Mare, Botoșani, Brașov, București, Craiova, Cluj-Napoca, Drobeta-Turnu Severin, Focșani, Iași, Mangalia, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sebeș, Sibiu, Suceava, Timișoara și Târgu Jiu.

Despre Carrefour România

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Despre Asociația InspirAction

Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor.

www.inspiraction.ro

 

My title page contents