Academia Profesorului Digital ajunge la a treia ediție, care va avea loc la Brașov

Academia Profesorului Digital ajunge la a treia ediție, care va avea loc la Brașov

Academia Profesorului Digital ajunge la a treia ediție, care va avea loc la Brașov – Programul „Academia Profesorului Digital”, care își propune să pregătească profesori pentru a învăța și a folosi la clasă instrumente ale educației digitale, anunță că a ajuns la cea de-a treia ediție, ce va avea loc la Brașov, sâmbătă, 12 februarie. Alianța pentru Educație Remedială (A.E.R.), organizatoarea acestui program, informează că peste 400 de cadre didactice din județ s-au înscris la această sesiune. Primele două ediții, desfășurate la Tulcea și Buzău, s-au bucurat de un interes considerabil din partea cadrelor didactice, peste 550 de persoane luând deja parte la aceste cursuri de pregătire și perfecționare.

Academia Profesorului Digital este un program gratuit, disponibil tuturor profesorilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, inclusiv directorilor și personalului nedidactic. Pentru a se înscrie și a participa la sesiunile de învățare, profesorii trebuie să completeze individual formularul următor, https://www.aer.school/academia-profesorului-digital, sau să organizeze înscrierea pentru una sau mai multe instituții de învățământ din același județ.

Programul „Academia Profesorului Digital” cuprinde patru sesiuni de formare, ce se derulează pe parcursul a patru săptămâni.

Cursurile se desfășoară în sistem hibrid, atât cu prezență fizică, dar și online, și sunt susținute de specialiști cu experiență vastă în educație digitală și în pregătirea cadrelor didactice. Profesorii vor avea la dispoziție webinare live, instrumente de e-learning, interactive, pe care le pot accesa asincron, iar la final le vor fi recunoscute cunoștințele și competențele dobândite în cadrul formării profesionale.

O astfel de inițiativă nu poate fi decât binevenită, într-un moment în care pandemia a forțat o digitalizare accelerată a tuturor domeniilor, dar mai ales a școlii. Pe termen lung, acest lucru este benefic, însă pe termen scurt, există încă probleme de adaptare la acest sistem, nu numai în ceea ce privește școala. Dar pentru că vorbim de școală, desigur că astfel de cursuri, care să le ofere profesorilor unelte prin care să își facă orele mai atractive și mai eficiente, sunt benefice. Sunt absolut convins că aceste stagii de formare le vor fi utile și după ce vom ieși din această perioadă de pandemie”, a afirmat Allen Coliban, Primarul Municipiului Brașov.

Sesiunile de formare vizează: modul de organizare a predării digitale și cum se folosesc instrumentele digitale, gestiunea clasei, a feedbackului pentru elevi și pentru părinți, cum se creează lecțiile digitale, dar și elemente de evaluare și de testare standardizată.

„Ne aflăm într-un moment în care tehnologia a devenit principala modalitate de funcționare în toate domeniile, inclusiv în cel educațional. Trecerea forțată a educației în mediul online a avut un impact major asupra elevilor, dar și a profesorilor, care au fost nevoiți să se adapteze și să dezvolte noi modalități de predare și învățare, prin intermediul unui ecran. Programul nostru a fost dezvoltat pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și pentru a contribui la un parcurs benefic în procesul academic al elevilor. Ne bucurăm de interesul ridicat pe care l-am observat în rândul profesorilor, directorilor de școli, al inspectoratelor școlare și autorităților locale, care sprijină astfel de inițiative menite să contribuie la dezvoltarea sistemului educațional din România”, a comentat Marcel Bartic, coordonatorul programului.

Alianța pentru Educație Remedială este o inițiativă non-profit a patru entități ce acționează în domeniul educației: Kinderpedia, soluția digitală completă de comunicare și management pentru școli și grădinițe, Brio®, platformă de testare și evaluare standardizată, Magic School, un grup de inițiativă voluntară în sprijinul educației remediale și Livresq, platforma de creare de conținut educațional interactiv.

Proiectul „Academia Profesorului Digital” se derulează în parteneriat cu administrația publică locală și cu inspectoratele școlare și casele corpului didactic.

 

*****

Despre Kinderpedia

Kinderpedia, este o soluție completă de comunicare și management dedicată educației. Ajută staff-ul școlilor și grădinițelor să salveze între 6 și 9 ore pe săptămână din timpul administrativ și să își concentreze eforturile către actul educațional. Oferă funcționalități complete de clasă virtuală – orar, predare video la distanță, prezență, catalog, carnet de note, modul de teme, distribuție documente – ceea ce o face soluția optimă pentru școală. Îmbunătățește implicarea părinților, printr-o interfață sigură și ușor de folosit. Oferă managerilor o perspectivă completă asupra tuturor activităților și comunicării din școală sau grădiniță. În plus, platforma oferă funcții de facturare automată, management financiar și plată online a taxelor școlii, prin integrarea cu sisteme de plată electronice.

Pe Kinderpedia sunt înregistrați astăzi peste 150,000 de utilizatori din aproximativ 2,000 de școli și grădinițe din Romania, dar și din Elveția, Peru, Iordania, UAE. Maple Bear CEE & UAE, ambele parte a celei mai mari francize educaționale canadiene, Maple Bear Global, au ales Kinderpedia ca sistem unic de operare în toate unitățile din rețeaua lor.

Despre Brio®

Brio® este prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.

După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație.

Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie.

Despre LIVRESQ (www.livresq.com)

LIVRESQ cea mai importantă platformă de creare de conținut educațional românesc, cu cea mai mare bibliotecă de resurse educaționale create de profesori din România și Republica Moldova, având peste 10.000 de lecții digitale, din care 3.873 publice, numărul acestora fiind în continuă creștere.

Comunitatea LIVRESQ este formată din peste 17.000 de cadre didactice ce activează în peste 5.400 de instituții educaționale.

LIVRESQ pune la dispoziția cadrelor didactice toate uneltele necesare pentru a crea lecții interactive moderne, adaptate noilor generații. Într-o lecție LIVRESQ se pot adăuga texte, galerii de poze, animații, audio, video, chestionare, asistenți educaționali, dar și resurse dezvoltate pe alte platforme, toate aceste acțiuni realizându-se fără a fi necesare cunoștințe de programare. Fiecare lecție dezvoltată pe LIVRESQ poate fi folosită apoi oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv.

În acest moment 342 de lecții dezvoltate pe LIVRESQ sunt deja omologate de către Ministerul Educației și Cercetării din România.

 

 

My title page contents