Potrivit unui sondaj OnePoll comandat de Herbalife Nutrition, ANTREPRENORII ROMÂNI DEZVĂLUIE CĂ SECRETUL SUCCESULUI ESTE REZILIENȚA, CAPACITATEA DE A PROFITA DE OPORTUNITĂȚILE DE A ÎNVĂȚA ȘI DE A SE DEZVOLTA – Dacă vrei să ai succes, se pare că a fi rezilient este un factor cheie. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale unui nou sondaj global, care arată că 88% dintre respondenți împărtășesc acest sentiment – spunând că, pentru a avea succes, oamenii nu trebuie să se teamă să facă greșeli. Respondenții români sunt de aceeași părere în proporție de 90%.
Ce este reziliența? Reziliența este capacitatea de a ne adapta într-o manieră pozitivă la situații nefavorabile sau schimbări.
Iar 85% dintre respondenții la nivel global, respectiv 81% dintre cei români nu cred că ar fi ajuns unde sunt astăzi dacă ar fi încetat să mai încerce, după ce au făcut o singură greșeală la locul de muncă.
„Indiferent de vârstă, diferența dintre succes și eșec constă adesea într-o bază solidă de afacere, dorința de a învăța, capacitatea de adaptare și de a lucra intens și pasiunea pentru activitatea desfășurată. Nu există scurtături. Stabilește-ți valorile, adresează-ți întrebările potrivite, descoperă pasiunea și urmărește-ți visul! Numai așa poți clădi lucruri frumoase și de durată. Pe măsură ce tinerii antreprenori învață cum să gestioneze rigorile zilnice specifice unei afaceri la început de drum, este imperativ ca aceștia să se înconjoare de o comunitate care să-i sprijine, care să includă mentori și persoane care să-i motiveze continuu să ajungă la următorul nivel”, a declarat Romeo Căzănescu, Country Director Herbalife Nutrition România, Moldova, Ungaria și Bulgaria.
Sondajul global realizat în perioada 14 martie – 11 aprilie 2022, în rândul a 8.000 antreprenori de afaceri mici și angajați din 15 țări, a inclus răspunsuri din partea a 500 de români (115 antreprenori, 180 de manageri și 205 români angajați cu jumătate de normă sau cu normă întreagă care au peste 5 ani de experiență în domeniul lor actual de activitate).
Dintre respondenții români cu vârsta cuprinsă între 26 și 41 de ani, 64% activează în domeniul vânzărilor directe, 50% în fitness, 68% în marketing și comunicare.
Rezultatele arată că 84% dintre antreprenorii de mici afaceri și angajați la nivel global, respectiv 79% dintre respondenții din România, consideră că greșelile reprezintă o oportunitate de creștere.
Proprietarii de mici afaceri români intervievați au declarat că au experimentat o singură încercare nereușită, în comparație cu respondenții de la nivel global care au avut în medie două idei nereușite înainte de a găsi una care să funcționeze – dar aceste idei au creat oportunități de învățare și, prin urmare, au fost totuși importante pentru dezvoltarea lor.
Dintre cei care au avut anterior idei nereușite, 92% dintre românii care au participat la sondaj, au învățat lecții din fiecare dintre ele – ceea ce arată că, pentru majoritatea respondenților, pașii greșiți sunt de fapt parte din succesul lor.
Realizat de OnePoll și comandat de Herbalife Nutrition cu ocazia Săptămânii Naționale a Întreprinderilor Mici și Mijlocii (National Small Business Week) din luna mai, sondajul i-a întrebat pe respondenți despre lecțiile specifice pe care le-au învățat în urma eșecurilor de la locul de muncă.
Pentru respondenții români, pe primul loc pe lista de lecții se află cum să stabilească priorități (36%) și cum să fie mai productivi (33%). De asemenea, românii spun că au dobândit o mai bună înțelegere a sarcinilor (30%), o dorință de a învăța cele mai bune practici și de a inova prin educație continuă (30%), că au învățat cum să fie un coleg de echipă mai bun și să aibă o mai bună înțelegere a imaginii de ansamblu (28%) – completând primele lecții învățate.
„Bunele principii de bază ale afacerii și munca asiduă, combinate cu planificarea, organizarea și mediul care ne înconjoară – oamenii care ne sunt alături, ne sprijină și ne pot oferi o opinie sinceră, pot fi factorii esențiali ai succesului„, a declarat John DeSimone, președintele Herbalife Nutrition.
Sondajul i-a întrebat pe antreprenorii din România ce i-ar spune unei persoane care este la început de drum în antreprenoriat, iar principalele sfaturi au fost să se organizeze (44%) și să ceară ajutor atunci când este nevoie (44%).
În plus, aceștia spun că este foarte important un plan de afaceri (43%) și să înțeleagă piața și publicul țintă (39%).
Alți respondenți au răspuns: „fii realist în ceea ce privește capitalul de care ai nevoie”- 37%, „nu îți fie teamă să faci greșeli sau să dai greș”- 35% și „ai grijă să nu risipești banii” – 34%.
„În afaceri, la fel ca în viață, ceea ce contează cel mai mult este să profiți de oportunitatea de a învăța și de a te dezvolta„, a declarat DeSimone. „Antreprenorii învață și se dezvoltă în mod constant și, în cele din urmă, își consolidează afacerile în acest proces.”
Întrebați de ce au decis să își deschidă o mică afacere, 61% dintre respondenți au răspuns că și-au dorit să își definească propriul succes, 55% au luat această decizie din interesul de a-și construi o afacere de care sunt pasionați, iar 50%, pentru flexibilitatea programului de lucru.
60% dintre respondenții din România sunt bărbați, iar 57% au vârsta între 26 și 41 de ani, respectiv 27% între 42 și 57 de ani. 37% dintre cei care au participat la sondajul OnePoll provin din Muntenia, 19% din Moldova, 18% din Transilvania și 10% din Dobrogea.
Sondajul a fost realizat de compania de cercetare de piață OnePoll, a cărei echipă este formată din membri ai Market Research Society și sunt membri corporativi ai American Association for Public Opinion Research (AAPOR) și ai European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR).
Despre Herbalife Nutrition
Herbalife Nutrition este o companie globală care a schimbat viața oamenilor oferind produse nutriționale excepționale și o oportunitate de afaceri dovedită pentru distribuitorii săi independenți încă din 1980. Compania oferă produse de înaltă calitate care au la bază studii științifice, vândute în peste 90 de țări de către distribuitori independenți. Aceștia oferă consiliere individuală și o abordare orientată spre comunitate, iar acest lucru îi inspiră pe clienți să adopte un stil de viață mai sănătos, mai activ. Prin inițiativa globală, de eradicare a foametei, Herbalife Nutrition se angajează, de asemenea, să ofere nutriție și educație comunităților din întreaga lume.
Pentru mai multe informații, vizitați IAmHerbalife.com.