Beneficiile morcovului pentru sănătate. Proprietățile antioxidante și purificatoare ale morcovului

Beneficiile morcovului pentru sănătate

Dacă nu ai aflat deja, îți spunem noi care sunt beneficiile morcovului pentru sănătate. Portocaliu, proaspăt, iubit și de copii. Morcovul, o legumă colorată și prietenoasă, perfect pentru a fi mâncat crud în salate, sau fiert, ca bază pentru multe preparate. 

 

Iată care sunt proprietățile morcovilor, o adevărată mină de minerale, cu multe efecte benefice asupra pielii și corpului.

 

Originea morcovului și valorile nutriționale

Deși morcovul este originar din est, grecii și romanii îl cunoșteau bine și îl foloseau nu numai în bucătărie, ci și ca plantă medicinală pentru diverse tratamente. Este o plantă erbacee perenă din aceeași familie cu țelina, cu dimensiune cuprinsă între 4 până la aproximativ 20 de centimetri.

Morcovul este excelent prin conținutul său valoros: atât pentru minerale, vitamine, cât și pentru absența colesterolului. În special, morcovii conțin:

  • apă;
  • fibre;
  • potasiu;
  • fosfor;
  • magneziu;
  • seleniu;
  • fier;
  • zinc;
  • cupru;
  • vitamina A;
  • vitamina B;
  • vitamina C;
  • vitamina E.

 

Beneficiile morcovului pentru sănătate. Proprietățile morcovului

Morcovii unt principala sursă de beta-caroten, un precursor al vitaminei A, cu acțiune antioxidantă și anti-cancer. Totodată, benefic pentru creșterea celulelor, piele, inimă și ochi. În plus, în compoziția morcovului sunt prezente și alte substanțe benefice, cum ar fi: alfa-caroten, luteină și zeaxantină. Datorită acestor componente prețioase, ne bucurăm de multe proprietăți ale morcovilor. Iată care sunt acestea:

  • reglează funcțiile intestinale, acționând atât ca antidiareic, cât și ca laxativ;
  • este un bun diuretic și depurativ, astfel încât morcovul poate să ajute în caz de cistită, pietre la rinichi sau probleme urinare;
  • conține beta-caroten și vitamina C, ambele cu proprietăți antioxidante, utile în contracararea radicalilor liberi și întărirea sistemului imunitar;
  • morcovul este util în caz de probleme de stomac, colită sau tulburări hepatice;
  • Carotenoizii și fibrele din morcov contribuie la scăderea nivelului de colesterol LDL în sânge;
  • Vitamina A și beta-carotenul se numără printre vitaminele bune pentru ochi (ajută vederea), îmbunătățind,de asemenea, vizibilitatea nocturnă. De mare ajutor și  în cazul cataractei.

Pentru frumusețe

După cum știm, legumele roșii, galbene sau portocalii, precum morcovii, bogate în beta-caroten, promovează frumusețea pielii și, în special, bronzul. Beta-carotenul, de fapt, stimulează producția de melanină, o substanță care acționează ca un pigment cu funcția fotoprotector, pentru a limita acțiunea razelor ultraviolete. În plus, mineralele și vitamina E prezente în morcovi sunt benefice pentru oase, pentru mușchi, dar și pentru piele, păr și sistemul nervos.

My title page contents