Azi, copiii si adolescentii sunt mai expusi decat oricand tentatiilor de orice fel. Alcool, droguri, violenta. UNICEF trage un semnal de alarma.

 

Campania Chiar si o data e prea mult are rolul de a atrage atentia adolescentilor asupra unor consecinte imediate ale consumului de alcool, chiar si ocazional. Campania este necesara pentru a raspunde fenomenului tot mai raspandit de consum de alcool in randul adolescentilor si pentru a oferi informatii relevante, care sa demitizeze unele dintre credintele care incurajeaza consumul de alcool.

Cred ca o astfel de initiativa nu este doar deosebit de utila, dar, in acelasi timp provocatoare deoarece ne propune sa ne aplecam asupra fenomenului riscului alcoolismului nu numai din perspectiva tratamentului patologiilor asociate consumului de alcool, ci si din perspectiva prevenirii acestui fenomen”, a declarat domnul Patriciu Achimas Cadariu, Ministrul Sanatatii.

Potrivit studiului UNICEF Analiza normelor sociale care influenteaza comportamentele de risc ale adolescentilor din Romania, adolescentii incep sa consume tutun, alcool sau droguri ilegale la o varsta medie de 13-14 ani. Ei declara ca sunt impotriva acestor practici si par sa fie constienti de consecintele negative pe care astfel de comportamente le pot avea asupra dezvoltarii lor; cu toate acestea, declaratiile sunt contrazise de practicile pe care le adopta. Alcoolul este utilizat ca instrument de reglare emotionala de catre adolescentii de 14-18 ani, fiind fie modalitate de a obtine placerea sau cand apar emotiile negative disfunctionale – depresie.

Suntem foarte mandri ca am dezvoltat aceasta campanie impreuna cu adolescentii. Ei au fost consultati permanent, iar opiniile lor ne-au ajutat sa creionam o campanie mai buna. Pe de alta parte, parteneriatele cu MS, MTS, INSP si CNE ne vor ajuta sa transmitem mesajele pe mai multe canale astfel incat ele sa fie mai bine receptionate de catre adolescenti. Vom continua sa sprijinim toate eforturile Guvernului de a intari sistemele de sanatate, educatie si protectie pentru a forma o generatie de adolescenti sanatosi, fericiti si responsabili”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF in Romania.

Ne adresam in principal adolescentilor cu varste intre 12 si 14 ani, pentru ca in jurul acestor varste ei incep sa adopte anumite obiceiuri. Mesajele noastre ii informeaza ca si consumul ocazional de alcool este periculos, ca printre consecinte sunt si problemele neurologice si ca exista o legatura directa intre consumul de alcool si debutul consumului de alcool. Mesajele campaniei vor fi transmise publicului larg timp de noua luni, incepand cu luna aprilie 2016, prin intermediul televiziunii, radioului, Internetului si a materialelor tiparite.

Adolescentul este un adult in devenire. Corpul si mintea lui trec zilnic prin transformari remarcabile, iar ocrotirea si atentia maturilor din jurul lui trebuie sa fie maxime in aceasta perioada. Personalitatea se dezvolta, independenta devine o prioritate in mental, eu-l fiecaruia vrea sa simta gustul libertatii de decizie si de  exprimare. In acest sens, tentatiile sunt enorme, cu atat mai mult cu cat multe modele promovate in masa, deseori, nu sunt cele de urmat… din pacate”, a declarat doamna Elisabeta Lipa, Ministrul Tineretului si Sportului.

Campania este desfasurata de UNICEF in parteneriat cu Ministerul Sanatatii, Ministerul Tineretului si Sportului, Institutul National de Sanatate Publica si Consiliul National al Elevilor. Astfel, mesajele de constientizare vor ajunge mai repede la adolescentii din intreaga tara.

 

My title page contents