De la ce vârstă e indicat să învețe copilul o limbă străină? Copiii din primul an de viață învață o limbă străină aproape fără efort și fără accent. Acest lucru nu înseamnă că părinții trebuie să-i suprasolicite. La școală, la grădiniță sau chiar acasă, mulți părinți cred că nu este niciodată prea devreme pentru copiii lor de a învăța o limbă străină. Și este adevărat. Multe studii din trecut au arătat că atunci când copiii mici intră în contact cu o a doua sau a treia limbă, nu există efecte negative.
Pe lângă progresele remarcabile în dezvoltarea gândirii și a comportamentului, cercetarea din ultimii ani a demonstrat continuu că, în ceea ce privește învățarea unei limbi străine, avantajele depășesc cu mult dezavantajele. Multe rezultate științifice au ajuns la concluzia că, în mai multe teste, acești copii au obținut rezultate mai bune decât alți copii de aceeași vârstă sau de același nivel.
De la ce vârstă e indicat să învețe copilul o limbă străină? Bilingvismul și inteligența
În acest sens, cercetarea afirmă în unanimitate că dezvoltarea a două limbi are o influență pozitivă asupra inteligenței copiilor. Mai mult, acești copii ar fi mai puțin predispuși să rămână în urmă. Contactul cu 2 limbi influențează pozitiv memoria lor. Copiii care cresc într-un mediu bilingv au mai multe șanse să își dezvolte propria gândire. De asemenea, vor fi mai conștienți de strategiile de învățare, decât cei care cresc vorbind o singură limbă.
Bilingvismul îmbunătățește concentrarea
S-a descoperit că cele două limbi vorbite de un copil sunt conectate la o anumită situație în același timp. De exemplu, dacă, în timpul vizitei la grădina zoologică, un copil care vorbește germana și spaniola (de exemplu) vede un animal, copilul îl va identifica în același timp cu numele în ambele limbi.
În concluzie, se poate spune că la toți copiii vorbitori de două sau mai multe limbi, controlul și centrul de control din creier sunt foarte dezvoltate. Acești copii pot decide cu ușurință și își amintesc rapid cuvântul pe care vor să-l folosească într-o anumită situație.
De la ce vârstă e indicat să învețe copilul o limbă străină? Copiii învață limbi noi mai repede decât adulții
Copiii pot învăța automat limbile. La copiii mici funcționează automat. Mai precis, ei învață limba folosită de părinți sau de alți oameni care vorbesc cu ei. Acest lucru este identificat cu termenul „vorbitor nativ”. Până la aproximativ 4 ani copiii învață o limbă ca vorbitor nativ și acest lucru se întâmplă ca și cum ar fi fost un joc. După aceea, învățarea devine mai dificilă. Până în al patrulea an de viață, creierul construiește rețeaua de conexiuni utilizate pentru procesarea lingvistică. Aceste conexiuni de bază pot fi utilizate pentru toate limbile.
Încă de la vârsta de 4 ani, este necesar să se învețe și să se dezvolte noi rețele de conexiuni. Acest proces devine din ce în ce mai dificil pe măsură ce îmbătrânim. Întotdeauna putem învăța o limbă străină, dar nu va fi niciodată la fel de ușor ca în primii 4 ani. Învățarea nu mai este la fel de intuitivă și automată.
De la ce vârstă e indicat să învețe copilul o limbă străină? De ce să înceapă la vârsta de 3 sau 4 ani?
Cândva era de neconceput ca până la trei ani, copiii să poată învăța o a doua limbă, având în vedere că ei încă nu au învățat bine limba lor maternă. În zilele noastre, însă, rezultatele cercetărilor indică ceva complet diferit. Studiile efectuate de Universitatea Harvard confirmă faptul că abilitățile de gândire critică, creativitatea și flexibilitatea minții sunt semnificativ îmbunătățite dacă copiii învață o a doua limbă la o vârstă mai mică. În special primii trei ani de viață, sunt considerați a fi o perioadă vitală în viața copilului. Aceasta este perioada în care sunt stabilite bazele pentru atitudini, gândire și învățare, printre altele. Copiii au capacitatea naturală de a învăța, care se dezvoltă în primii 3-4 ani de viață. Învățarea unei a doua limbi este la fel de ușoară ca și învățarea primei. Poate suna ca o povară uriașă, dar, de fapt, nu este.
De la ce vârstă e indicat să învețe copilul o limbă străină? O altă limbă ca vorbitor nativ
Copiii bilingvi au multe avantaje. Experții consideră că acei copii crescuți într-un mediu în care învață și vorbesc mai multe limbi, ar putea fi mai creativi. Și acest lucru ar trebui să aibă efecte pozitive, de asemenea, asupra capacității lor de a se concentra. Cel puțin acești copii ar putea să proceseze informații mai rapid și să se concentreze în timp ce își mențin atenția mai ușor. Cu alte cuvinte, ei ar putea să prefere anumite lucruri pentru a-și concentra atenția, prin eliminarea cu ușurință a surselor de distragere a atenției. Deoarece, în cazul persoanelor bilingve, cele două părți ale creierului sunt cele mai frecvent active în același timp. Se poate spune că există mai multe conexiuni între neuronii celor două părți.
Creierul copiilor care vorbesc mai mult de o limbă este, prin urmare, mai instruit în ansamblu. Acest lucru ar putea contribui la amânarea apariției simptomelor de boli cum ar fi Alzheimer sau demență cu cel puțin 5 ani. În plus, timpul în care acești copii procesează informații ar fi mai scurt comparativ cu cei cu o singură limbă maternă.
De la ce vârstă e indicat să învețe copilul o limbă străină? Din momentul în care ne naștem, învățăm prin șase căi principale:
Vedere;
Gust;
Miros;
Sunet;
Atingere;
Făcând/aplicând/testând.
Cercetarea a arătat că 50% din abilitatea noastră de a învăța este dezvoltată la vârsta de 4 ani și încă 30% pe vârsta de 8 ani. De aceea, copiii de trei ani sunt încurajați să învețe o a doua limbă. Cu toate acestea, aceasta nu înseamnă că 80% din cunoștințele sau inteligența cuiva se formează până la vârsta de 8 ani. Pur și simplu înseamnă că cei mici își dezvoltă căile principale de învățare în primii ani de viață.