Grupul LEGO înregistrează o creștere puternică și continuă accelerarea investițiilor strategice. Vânzările LEGO în 2021 au atins niveluri solide.
- Vânzările au crescut cu 22% în 2021 față de 2020
- Veniturile LEGO în 2021 au crescut cu 27% față de 2020, ajungând la 55,3 miliarde DKK
- Profitul operațional a crescut cu 32%, la 17 miliarde DKK.
- Profitul net în 2021 a fost de 13,3 miliarde DKK, față de cele 9,9 miliarde DKK în 2020. Creșterea profitului a fost realizată simultan cu continuarea investițiilor strategice ale Grupului LEGO.
- Fluxul de numerar liber a atins cota de 12,9 miliarde DKK.
- Cota de piață a LEGO a crescut în cele mai mari piețe.
Grupul LEGO a anunțat astăzi rezultate financiare complete pentru anul 2021. Venitul anual a crescut cu 27 procente prin comparație cu anul 2020, în timp ce vânzările au crescut cu 22% în același interval de timp, depășind ritmul de creștere al industriei jucăriilor. Astfel, cota de piață a LEGO a crescut global, cât și incremental, la nivelul celor mai mari piețe.
„Sunt recunoscător pentru performanța grupului LEGO în 2021. Pasiunea și eforturile celor peste 24,000 colegi care formează echipa LEGO au fost formidabile. Rezultatele financiare puternice atinse în 2021 ne permit să continuăm accelerarea investițiilor noastre strategice, cu scopul de a ajunge, în termen lung, la cât mai mulți copii.” a declarat Niels B. Christiansen, CEO, Grupul LEGO.
Toate regiunile comerciale au înregistrat rate anuale de creștere de două cifre, fiind susținute deopotrivă de operațiuni și de disponibilitatea celui mai vast și divers portofoliu de produse LEGO de până acum. Printre cele mai bine comercializate categorii de produse LEGO se regăsesc LEGO® City, LEGO® Technic, LEGO® Creator Expert, LEGO® Harry PotterTM și LEGO® Star WarsTM.
Portofoliul LEGO 2021 a fost onorat cu șapte premii Toy of the Year din partea The Toy Association, care premiază anual cele mai bune lansări de produs. Recunoașterea este o dovadă a creativității și capabilităților echipelor de designeri ai LEGO, cât și a posibilităților nesfârșite ale jocurilor LEGO.
Profitul anual al grupului LEGO în 2021 a atins valoarea de 17 miliarde DKK, în creștere cu 32% față de 2020, cu atât mai semnificant în contextul investițiilor strategice ale grupului și al creșterilor costurilor de producție și distribuție. Profitul net al grupului a crescut, ajungând la 13,3 miliarde DKK în 2021, față de cele 9,9 miliarde DKK înregistrate în 2020. Fluxul de numerar liber s-a ridicat la 12,9 miliarde DKK, în 2021.
Rezultatele financiare solide înregistrate de LEGO sunt dublate de performanțe non-financiare excepționale, precum nivelul de satisfacție a consumatorilor și nivelul de interacțiuni al consumatorilor cu brandul LEGO, ambele atingând niveluri-record în 2021.
Investițiile strategice contribuie atât la creșteri imediate, cât și la rezultate pe termen lung
Grupul LEGO va continua accelerarea investițiilor sale strategice în inovație la nivel de produs, canale de comerț, capacitate de producție, digitalizare și sustenabilitate, totul cu scopul de a genera creșteri atât pe termen lung, cât și la nivel anual.
”Beneficiile investițiilor strategice realizate pe parcursul ultimilor 3 ani, cu scopul de a extinde portofoliul de produse, pentru a dezvolta tipurile de experiențe comerciale pe care le oferim consumatorilor și pentru a crește capacitatea lanțului de aprovizionare – toate acestea au generat rezultate favorabile evidente în 2021. Suntem încântați de faptul că rezultatele financiare ne permit continuarea acestor investiții, care ne vor permite să expunem jocul LEGO cât mai multor copii din întreaga lume,” a subliniat Niels B. Christiansen, CEO, Grupul LEGO.
În 2022, așteptările grupului LEGO sunt de a continua obținerea unei rate de creștere sustenabile, datorită eforturilor dedicate creșterii atât gradului de inovație al produselor, cât și a prezenței LEGO în piețele existente și în cele noi.
Experiențe comerciale memorabile
Investițiile considerabile realizate de grupul LEGO pentru extinderea și transformarea canalelor sale de comerț, atât digital, cât și traditional, au generat rezultate pozitive în 2021. Vânzările online au înregistrat rate de creștere de două cifre în 2021 vs. 2020.
Pe parcursul anului 2021, LEGO a deschis 165 magazine LEGO la nivel global, dintre care peste 90 magazine doar în China. Astfel, rețeaua LEGO la finele anului 2021 număra 832 magazine dedicate.
De asemenea, în 2021, LEGO a introdus o nouă viziune asupra magazinelor LEGO, cu scopul de a furniza consumatorilor o experiență memorabilă și imersivă, iar în 2022, mai multe magazine LEGO vor adopta aceeași viziune.
Extinderea capacității la nivel global
Cele 5 fabrici ale grupului LEGO, dispuse pe 3 continente, au permis adaptarea companiei la evoluția dinamică a cererii în cele mai importante piețe în care LEGO este prezentă.
În 2021, grupul LEGO a anunțat planurile sale de extindere a rețelei sale de fabrici printr-o investiție de 1 miliard dolari (USD) în inaugurarea unei fabrici noi în Vietnam. Construită pentru a sprijini creșterea pe termen lung a prezenței LEGO în regiunea Asia-Pacific și situată în apropierea orașului Ho Chi Minh, fabrica va fi prima facilitate de producție din rețeaua LEGO care atinge nivelul neutru de emisii de carbon.
Mai mult, compania vizează extinderea considerabilă a capacităților existente de producție pe orizontul următorilor 5 ani, pe fondul așteptărilor de creștere susținută, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Interacțiunea cu consumatori prin joacă
În 2021, grupul LEGO a continuat să le furnizeze constructorilor experiențe digitale precum Digital Building Instructions, care a înregistrat 9,6 milioane de descărcări pe parcursul anului, sau aplicația LEGO Life, care a fost descărcată de peste 33 milioane de utilizatori de la lansarea din 2018 și până la finele anului 2021.
Pentru a accelera dezvoltarea ecosistemului de experiențe LEGO care combină mediul digital și cel fizic, grupul LEGO și-a extins considerabil echipele din Hub-urile Digitale LEGO din Danemarca, Londra și Shanghai.
În 2021, Grupul LEGO a finalizat cu succes un program-pilot dedicate înlocuirii ambalajelor de plastic de unică folosință din cutiile LEGO cu un ambalaj sustenabil. Noul ambalaj sustenabil va fi introdus la nivelul portofoliul de produse comercializate de LEGO începând cu jumătatea anului 2022. În același timp, LEGO continuă eforturile dedicate împlinirii obiectivului operațional setat pentru 2025 – acela de a utiliza exclusiv ambalaje sustenabile.
De asemenea în decursul anului 2021, grupul LEGO a dezvăluit un prototip de cărămidă LEGO din plastic reciclabil, precum și a continuat să extindă plaja de componente realizate din materiale bio-PE, acestea fiind acum prezente în aproape jumătate dintre seturile LEGO.
LEGO a primit un calificativ A din partea CDP, recunoscând eforturile companiei, dedicate reducerii amprentei de CO2, conștientizării și transformării operaționale la nivelul lanțului de aprovizionare, respectiv stimulării investițiilor în energie regenerabilă, incluzând creșterea de 98% a capacității panourilor solare din fabricile LEGO.
Beneficii pentru mai mulți copii
Grupul LEGO consider că învățarea prin joacă le oferă copiilor cele mai bune oportunități de a-și dezvolta aptitudini pe termen lung și de a-și atinge potențialul. Pe parcursul anului 2021, peste 3.5 milioane de copii au beneficiat de inițiativele LEGO, printre care donații sau programe comunitare. Fundația LEGO, care deține 25% din Grupul LEGO, a deschis un fond de donații în valoare totală de 2,8 miliarde DKK, pentru programele care le oferă oportunități copiilor și familiilor cu nevoi speciale.
”2022 marchează aniversarea de 90 ani a grupului LEGO. Suntem bucuroși că am început acest an cu baze financiare solide, care ne permit să efectuăm investiții considerabile și să continuăm să inspirăm și să contribuim la dezvoltarea tinerelor generații,” a conchis Niels B. Christiansen, CEO, Grupul LEGO.
###
Despre Grupul LEGO
Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine, prin joacă și învățare creativă. LEGO System in Play, ce are la bază cărămizile LEGO®, le permite copiilor și fanilor de orice vârstă, să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina.
Grupul LEGO® a fost fondat în Billund, Danemarca în 1932 de Ole Kirk Kristiansen. Numele este derivat din două cuvinte daneze, LEg GOdt, cu semnificația „Joacă bine”. Astăzi, Grupul LEGO continuă să fie o companie de familie, cu sediul central în Billund. Produsele LEGO sunt comercializate în peste 130 de țări din întreaga lume. Mai multe informații pe www.lego.com/ro-ro