Startarium PitchDay devine „Românii sunt antreprenori” și oferă premii cumulate de 100.000 de Euro, nerambursabili – Evenimentul emblematic Startarium PitchDay anunță demararea înscrierilor pentru cea de-a cincea ediție, care se va desfășura sub o nouă identitate – Românii sunt antreprenori.
Românii sunt antreprenori este o competiție Startarium, inițiată de Impact Hub Bucharest și ING Bank, susținută de Pluxee. Noul concept celebrează spiritul antreprenorial național, aduce competiția mai aproape de publicul larg și încurajează cât mai mulți antreprenori și viitori antreprenori să se înscrie pentru șansa de a câștiga premii cumulate în valoare de 100.000 de Euro, nerambursabili.
Ediția de anul acesta vine cu o serie de noutăți suplimentare: introducerea unor categorii noi precum votul de popularitate („Ideea ta”), în care participanții sunt invitați să își prezinte ideea de afacere printr-un video de maximum 60 de secunde, dar și categorii dedicate afacerilor la început de drum și celor cu operațiuni în desfășurare.
Românii sunt antreprenori aduce cu sine și simplificarea procesului de aplicare: în categoria Ideea ta se poate înscrie orice antreprenor aspirant, care are o idee de afaceri în care crede, pentru șansa de a câștiga unul dintre cele 10 premii dedicate. Pentru societățile existente, organizatorii evenimentului au creat două categorii distincte: cea de startupuri („Startup”), pentru companii cu o vechime între 1 și 3 ani, și cea de operațiuni în derulare („Running ops”), dedicată afacerilor mai mult de 3 ani de activitate.
„După trei ani de pauză a Startarium PitchDay, una dintre cele mai cunoscute competiții din România dedicate startupurilor, ne bucurăm să o relansăm sub o nouă identitate, dar cu același scop: celebrarea spiritului antreprenorial, reconfirmarea diversității și potențialului ideilor bune de business, a eforturilor startupurilor de a transforma ideile în afaceri de succes și ca o dovadă că există companii care au demonstrat că pot crește și evolua.
Startarium, cea mai mare platformă de educație antreprenorială din România, este aici pentru toți acești antreprenori. Prin competiția <Românii sunt antreprenori>, alături de partenerii noștri, ING Bank și Pluxee, oferim o rampă de lansare, vizibilitate și premii în valoare totală de 100.000 Euro celor care fac ca lucrurile să se miște, de la antreprenori aspiranți la cei care au business-uri mature.”, a declarat Vlad Craioveanu, CEO și Cofondator Impact Hub Bucharest.
Competiția descoperă idei de business, susține antreprenori, sărbătorește afaceri de succes
Cei care vor să concureze în cadrul celei de-a cincea ediții a competiției Startarium sunt invitați să se înscrie pe platforma dedicată (www.startarium.ro), până la data de 12 noiembrie.
Pentru înscrierea în categoria dedicată voturilor de popularitate – Ideea ta, antreprenorii vor încărca în platformă un video, care odată validat de către echipa organizatorilor, va intra în etapa de strângere de voturi. Se vor acorda 10 premii x 1000 Euro acelor antreprenori care vor strânge cel mai mare număr de voturi, în timp ce, premiile dedicate afacerilor din categoriile Startup & Running ops vor fi oferite în baza unui proces de jurizare. Decizia va aparține unui juriu format din mentori Startarium, oameni de afaceri și reprezentanți ai mediului corporate.
Din totalul înscrierilor, juriul va selecta 35 de afaceri în categoria de Startup și 21 în categoria Running Ops, care vor intra în semifinală. În ziua marelui eveniment, 7 finaliști din fiecare categorie vor urca pe scena Românii sunt antreprenori pentru susținerea pitch-ului în fața juriului, publicului și a presei. Dintre aceștia, juriul va selecta câte 2 câștigători per categorie, care vor primi premii totale în valoare de 90.000 Euro, nerambursabili.
Evenimentul își propune de asemenea să celebreze afacerile de succes, aducând în fața publicului povești inspiraționale ale antreprenorilor cu superpotențial, acei viitori unicorni ai României. Românii sunt antreprenori va avea loc pe 29 noiembrie, la Radisson Blu Hotel.
„ING susține creșterea startup-urilor și a micilor companii și depune eforturi continue pentru a le oferi soluții personalizate, simple, relevante, și, în măsura în care este posibil, disponibile instant prin canalul nostru digital ING Business. Sănătatea financiară a clienților este unul dintre pilonii noștri principali, de aceea sprijiim programele de mentorat și de consultanță dedicate antreprenorilor care doresc să își crească afacerea.
Așadar, suntem încântați să reluăm una dintre cele mai importante competiții pentru antreprenorii la început de drum din România, cunoscută până acum ca <Startarium PitchDay>. Ne propunem să construim oportunități pentru toți cei care sunt sau aspiră să devină antreprenori, atât pentru cei care au o idee pe care vor să o transforme în business, cât și pentru cei care au deja o afacere promițătoare. Îi încurajăm pe cât mai mulți să se înscrie în competiție pentru șansa de a câștiga premii cumulate în valoare de 100.000 de euro, pentru a accelera investițiile în afacerea lor, dar și pentru a se bucura de o experiență de neegalat.”, a declarat Serge Offers, Head of Business Banking, ING Bank Romania.
Aproape 60% dintre antreprenorii români consideră că este dificil și foarte dificil să obțină finanțare nerambursabilă
Conform cercetării realizate în martie 2023, de către Impact Hub Bucharest și Startarium, cu sprijinul ING Bank și Bravva Angels, Profil de Antreprenor, 93% dintre antreprenorii români își folosesc fondurile proprii atunci când pornesc o afacere, în timp ce doar 7% vin în completarea bugetelor cu granturi, premii și sponsorizări. Aproape 60% dintre respondenți consideră că este dificil și foarte dificil să obții finanțare nerambursabilă. Cu toate acestea, întrebați care sunt prioritățile lor pentru următoarele 6-12 luni, 107 antreprenori au declarat că își propun să atragă investiții menite să contribuie la poziționarea și scalarea afacerilor lor.
Noul format al competiției Românii sunt antreprenori vine atât ca un răspuns la nevoile fondatorilor de afaceri, care își doresc acces rapid la resurse financiare, mai puțină birocrație și procese de selecție eficiente, dar mai ales ca o rampă de lansare pentru acele idei de afaceri cu potențial, încă nedescoperite.
Românii sunt antreprenori își dorește să inspire, să devină o portavoce la nivel național pentru antreprenorii aspiranți care vor să-și facă cunoscute visurile. Anul acesta, inițiatorilor Startarium, Impact Hub Bucharest și ING Bank România, li se alătură și Pluxee, în calitate de parteneri.
„Ne bucurăm să ne alăturăm programului Startarium, cea mai mare platformă de educație antreprenorială din România, și a competiției <Românii sunt antreprenori>, ca parte a strategiei noastre de susținere a comunității de IMM-uri și a mediului de afaceri român. În contextul economic actual, ne propunem să fim același partener de încredere pentru business-urile mici și mijlocii din România, care răspunde în fiecare zi nevoilor acestora într-un mod sustenabil, oferindu-le acces la resurse educaționale și oportunități de finanțare.
Începând din această toamnă Sodexo Benefits and Rewards Services a devenit Pluxee, schimbare care deschide o lume plină de oportunități prin experiențe personalizate și durabile pentru fiecare dintre colaboratorii săi. Astfel, susținem cu peste 600.000 de euro programul Startarium și proiectul <Românii sunt antreprenori>.”, a declarat Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee Romania & Bulgaria.
Despre edițiile precedente ale Startarium PitchDay
Evenimentul Startarium Pitchday a avut deja 4 ediții de succes, organizate între 2016 și 2019: 580+ de antreprenori au concurat în competiție, 155 afaceri au fost sprijinite prin oferirea de expunere, instrumente de creștere și conexiunea cu o comunitate activă de investitori și consultanți, iar 35 dintre acestea au beneficiat de premii totale în valoare de 450.000 euro. Printre câștigătorii ediției 2019 se numără startupurile de succes Digitail, Medicai și Kinderpedia.
Mai multe detalii despre regulamentul de înscriere, derularea competiției și eveniment pot fi găsite pe platforma Startarium – www.startarium.ro.
Despre organizatori
Startarium
O inițiativă 100% privată, Startarium este cea mai complexă platformă pentru antreprenori la început de drum, lansată în 2016 de Impact Hub Bucharest și ING. Startarium oferă acces gratuit, național, online, la toate resursele necesare pentru a lansa, a crește și a susține o afacere de succes: conținut educațional, mentorat de business, proiecte de incubare și accelerare, instrumente moderne de finanțare și competiția de pitching Startarium PitchDay.
De la lansare în octombrie 2016, Startarium a adunat o comunitate de 50.000+ de membri și 5.400+ de idei de business, peste 100 de contributori, consultanți și mentori cu care antreprenorii pot lucra gratuit, a publicat 1300+ de materiale educaționale și a deschis accesul la finanțări ce depășesc 840.000 de euro.
Impact Hub Bucharest este spațiul dinamic în care profesioniști și antreprenori lucrează pentru dezvoltarea proiectelor și inițiativelor de business. Încă din 2012, Impact Hub Bucharest este primul spațiu de coworking din România, cu o comunitate de peste 3.000 de membri în București, iar la nivel global organizația este prezentă în peste 100 de locații din peste 50 de țări. Misiunea Impact Hub Bucharest este de a susține ecosistemul antreprenorial oferind programe de accelerare a startupurilor și finanțare directă, precum și cea mai mare platformă online de educație antreprenorială – Startarium.
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Pluxee este principalul partener global pentru beneficii extrasalariale şi soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor la locul de muncă, care deschide o lume de oportunități pentru a-i ajuta pe toţi oamenii să se bucure mai mult de ceea ce contează cu adevărat pentru ei. Printr-o gamă completă de soluții inovatoare și digitale, Pluxee creează experiențe relevante, captivante și personalizate pentru a contribui la wellbeing-ul angajaţilor la locul de muncă și nu numai. De la experiențe oferite prin prânzul zilnic, evenimente culturale, vacanţe, cadouri până la wellbeing și servicii de telemedicină, produsele și serviciile Pluxee sunt concepute pentru a aduce mai multă valoare oamenilor. Pluxee susține creşterea puterii de cumpărare și promovează wellbeing-ul a peste 2 milioane de angajaţi. Pluxee ajută peste 35.000 de clienți să dezvolte relații mai bune cu angajații lor și susţine afacerile a peste 55.000 de locaţii partenere. Reconfirmat de fundaţia solidă construită de Sodexo, Pluxee, cu cei 250 de angajaţi ai săi, se angajează să-şi sporească implicarea în comunitate ca lider sustenabil, oferind clienţilor, partenerilor şi beneficiarilor săi mijloacele de a face alegeri mai durabile în fiecare zi. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi https://www.pluxee.ro.