Gutuia coaptă pentru bebeluși

Gutuia este poate ultimul fruct cules toamna din grădină. Parfumul ei te amețește, te atrage, dar ce te faci cu gustul? Cu un gust mai puțin prietenos, astringent, gutuia crudă nu pare să fie deloc prietena copiilor, în ciuda faptului că are multe beneficii pentru sănătate. 

Gutuia coaptă este o alternativă la gutuia crudă, mai puțin apreciată din cauza gustului astringent și a pulpei tari.

 

Când îi poți da bebelușului piure de gutuie coaptă?

Prima recomandare a medicilor, când vine vorba de fructe și legume pentru bebeluși, este ca acestea să fie crude și de la producători locali. Da, gutuia e de-a noastră, însă crudă nu e deloc prietenoasă cu copiii. Ba nici cu unii dintre adulți. Și totuși, să renunțăm așa ușor la un fruct atât de valoros? Nicidecum. Nu renunța, trece gutuia pe lista alimentelor pentru bebeluși! Primul pas și cel mai important. Mai puțin oferită de mămici copilașilor lor, gutuia este un fruct  pe care îl poți introduce în meniul copilului tău încă de la vârsta de 6 luni. Odată cu merele și perele, deoarece gutuia se înrudește cu aceste fructe. Fie sub formă de piure simplu, fie în combinație cu alte fructe, de exemplu cu măr, pară, banană.

Cum să prepari un piure din gutuie coaptă

  1. Ai nevoie de 1-2 gutui coapte (cele galbene și puternic parfumate) din grădină sau din piață;
  2. Apoi speli foarte bine gutuile, până elimini tot puful de pe ele;
  3. Le tai în patru și le scoți partea lemnoasă și semințele;
  4. Apoi pui într-o tavă hârtie de copt și așezi feliile de gutui;
  5. Dai tava la cuptorul preîncălzit la 180 grade, timp de 20-30 de minute sau până când feliile de gutui se înmoaie. Le testezi cu furculița;
  6. După ce s-au răcit, cu ajutorul unei linguri, cureți pulpa de pe fiecare bucată/coajă. Fie o zdrobești cu furculița, fie folosești blenderul, pentru a obține un piure fin. Gutuia  coaptă e rozalie și își pierde din aciditate și asprime.

 

Beneficiile gutuii pentru sănătate

1. Valoarea nutritivă a gutuilor

Gutuile sunt folosite de gospodine pentru prepararea de gemuri, jeleuri, budinci, piureuri, precum și în aceleași preparate în care foloseșți perele. Gutuia este bogată în vitaminele A, B și C, fibre, compuși fenolici, antioxidanți. Dar și în minerale precum potasiu, cupru, seleniu, zinc, fosfor, calciu, fier și magneziu. Are un conținut scăzut de grăsimi.

2. Întărește sistemul imunitar

Gutuia conține o cantitate uriașă de antioxidanți care, împreună cu vitaminele C și E, stimulează sistemul imunitar în diferite moduri.

3. Gutuia are proprietăți antivirale

Conform studiilor, gutuile sunt bogate în proprietăți antivirale. Fenolii pe care îi conțin gutuile, au o puternică acțiune antigripală, precum și proprietăți antioxidante. Consumul de gutui ne ajută să ne protejăm împotriva răcelilor, a gripei și a altor agenți patogeni virali.

4. Consumă gutui în caz de grețuri și vărsături

Gutuia fiartă sau coaptă ameliorează greața și vărsăturile. Este și un bun diuretic.

Așadar, nu renunța din prima la consumul de gutui. Iată că varianta coaptă este mult mai la îndemână și chiar sănătoasă.

 

My title page contents