Colecția Kartell by LAUFEN, expresia renașterii anilor ’70 propusă de LAUFEN, brandul elvețian cu o tradiție de peste 125 ani în fabricare de obiecte sanitare, în colaborare cu Kartell, brandul italian care a dezvoltat și explorat tema transparenței în design, a fost lansată prima dată pe piață în anul 2014. Anul acesta, noi dimensiuni, finisaje mate și nuanțe proaspete de culoare au adus un plus de versatilitate colecției revoluționare, caracterizată prin linii clar definite și un limbaj de design care trece testul timpului. Relansarea colecției s-a realizat prin viziunea contrastantă, dar curajoasă a doi fotografi diferiți: Oliver Helbig și Hugo Comte.
Oliver Helbig este un fotograf german care locuiește în Berlin. Stilul acestuia este frust și organic, reprezentând în fotografiile sale predominant peisaje naturale, arhitectură și portrete. La polul opus, Hugo Comte este un fotograf belgian, care deși a studiat arhitectura la Paris, s-a remarcat ca fotograf în lumea glam a modei. Având aceeași temă, să realizeze o campanie pentru produsele din colecția Kartell by Laufen, cei doi au transpus în propriul limbaj simplitatea și atemporalitatea produselor. Oliver Helbig a creat naturi statice, sobre, ce traduc precizia, modernitatea și eclectismul colecției, în timp ce Hugo Comte a recreat un editorial de revistă de modă în care modele tinere par să se joace cu piesele din colecție, reflectând astfel prospețimea, dinamismul și modularitatea acestora.
Cristina Morozzi, jurnalist, critic și curator, afirmă despre cele două campanii că imaginile reflectă două moduri de a privi. Aceștia spun două povești. Protagoniștii sunt aceiași, mobilier de baie premium, obiecte neînsuflețite care prind viață prin admirare. Ambii fotografi își transformă observația în narațiune. Povestea lui Comte este filmică, în timp ce cea a lui Helbig este simbolică/onirică. Narațiunea lui Comte este realistă; cea a lui Helbig este plină de patos. Fiecare poveste lasă produsele să vorbească, inserându-le într-un context. Versiunea lui Comte este plină de viață, bazată pe mișcare, în timp ce cea a lui Helbig stă nemișcată, bazându-se pe efectele luminii.
Campaniile realizate reflectă viziunea celor două companii asupra colecției: o colecție care distruge limitele și barierele unui spațiu clasic de baie. În viziunea acestora baia se transformă într-un refugiu, un loc de regenerare a bunăstării fizice și mentale. De-a lungul anilor, baia a trecut printr-o evoluție remarcabilă: de la un spațiu retrogradat la un colț al casei, organizat pentru a asigura o igienă personală sănătoasă, la un cadru primitor, în conformitate cu ultimele tendințe în design interior. Baia ține pasul cu progresul gusturilor și transformările stilului nostru de viață, iar colecția Kartell by Laufen, cu formele sale riguroase, oferă libertatea de a combina ușurința transparenței cu prezența solidă și robustă a ceramicii.
Strategia originală, nonconformistă, abordată de Laufen și Kartell transcende limitele designului și comunicării și arată frumusețea diversității în toate formele ei. Efortul s-a materializat în două cataloage unice care spun povestea aceleiași colecții, Kartell by Laufen: Un loc pentru dive. Și scufundări adânci. Aceasta este povestea despre un loc de o frumusețe necunoscută. Conceput pentru oameni, modelat de elemente. Departe de viața ta de zi cu zi. Dar în fiecare dimineață te vei întreba: Am mai fost aici? Sau este doar un vis?.
Brandul premium LAUFEN este prezent în țara noastră prin intermediul Roca România, toate colecțiile fiind disponibile prin Delta Studio, distribuitor exclusiv LAUFEN în România, multe dintre acestea, inclusiv colecția Kartell by Laufen, fiind expuse în showroom-ul Delta Studio din București.