7 pasi pentru a nu mai amana lucrurile

7 pasi pentru a nu mai amana lucrurile

Pasi si iarasi pasi. Listele noastre cu lucruri de facut se aglomereaza din ce in ce mai mult. Stresul caruia trebuie sa-i facem fata in fiecare zi, poate fi prea mult. Sunt atat de multe de avut in vedere pentru a obtine ce iti doresti, incat drumul pare interminabil. In acest context, amanarea este o problema care te poate tine in loc. 7 pasi pentru a nu mai amana lucrurile.

 

Ramai focusat pe ceea ce ai de facut urmand acesti pasi si rezolva problema procastinarii odata pentru totdeauna.

  1. Stabileste-ti obiectivele in mod corect.

Nu intotdeauna rezultatul final reprezinta singurul obiectiv. Important este modul in care iti construiesti traseul pentru a obtine ce doresti. Regandeste procesul stabilind obiective mici, care te vor ajuta sa te simti in control, si sa parcurgi drumul pas cu pas fara a te dezarma pe traseu cu gandul la cat de departe este rezultatul final.

2. Identifica factorii care te motiveaza. Fa pasi in directia buna!

Cand avem o motivatie solida, putem munci chiar si atunci cand ne simtim obositi, iar amanarea nu mai este o problema. Fa-ti o lista cu lucrurile care te motiveaza si de ce te motiveaza. Astfel vei ramane conectata si dedicata visului tau.

3. Fa-ti un plan concret privind atingerea obiectivului tau. Cati pasi mai ai pana la tinta?

Atunci cand nu iti este foarte clar cum vei ajunge la ceea ce iti doresti, este mai probabil sa amani sau sa renunti. Planifica descompunand procesul in activitati de mica amploare, astfel incat in fiecare zi sa faci ceva in directia pe care o vizezi.

4. Creeaza o lista de activitati pentru fiecare zi. Aduna pasi.

Fa-ti un TO DO list. Fii riguroasa si trece totul amanuntit. Planifica raspunzand la aceste intrebari: de ce? , cum? si cand? . In urma acestui proces vei avea o lista structurata de activitati, care te va ajuta sa demarezi.

5. Stabileste un timing.

Amanarea este o problema care tine in primul rand de temporizare. Pentru a preintampina aceasta problema, fa-ti un calendar. Stabileste o data de start si una de final. Intre aceste doua date, stabileste deadline-uri intermediare in acord cu activitatile pe care le-ai trecut in plan. Atunci cand ai claritate iti este mai usor sa pui lucruile in miscare.

6. Gaseste oameni care sa te sprijine.

Identifica una, doua persoane care au incredere in tine si in potentialul tau. Impartaseste cu ele planurile si obiectivele tale, pune-le in tema si explica-le ca ai nevoie de sustinerea lor pe parcursul acestui proces.

7. Nu renunta!

Si esecul face parte din viata, dar este important sa nu renunti. Nu este deloc usor sa schimbi aspecte din viata ta, asa ca fii blanda cu tine daca nu iti iese de fiecare data asa cum iti doresti. Important este sa nu amani!

 

 

Articol inspirat de Lifehack.org

My title page contents