Gimnastica în timpul sarcinii. Poți face sport în timpul sarcinii?

Gimnastica în timpul sarcinii.

Gimnastica în timpul sarcinii poate fi permisă sau nu. În timpul sarcinii, este foarte important să ai o activitate fizică ușoară. Înainte de a începe să faci orice sport, este indicat să discuți cu medicul tău ginecolog. Doar el îți poate da undă verde.

Gimnastica în timpul sarcinii

Dacă ai fost dintotdeauna o fire sportivă, chiar și atunci când ai primit vestea că aștepți un copil, ai simțit nevoia de a continua să practici sportul preferat. În schimb, persoanele sedentare, acum, mai mult ca oricând, consideră că e bine să stea liniștite. Ceea ce nu e chiar așa.

Sarcina nu este o boală și nu ar trebui să te comporți ca și când ai fi bolnavă. Și nici rău fătului nu-i faci, dacă te miști puțin. Da, este adevărat, dacă ai restricție de la medic din motive întemeiate, atunci stai cuminte. Dar acestea sunt cazuri rare. În rest, puțină mișcare nu face rău nimănui. Ba dimpotrivă.

Beneficiile sportului în timpul sarcinii

Activitatea fizică menține, de fapt, tonusul muscular. În n special, mușchii paravertebrali, care ajută spatele să susțină greutatea copilului. De asemenea, îmbunătățește circulația sângelui și previne umflarea și senzația de greutate a picioarelor. De asemenea, previne riscul de leziuni, cum ar fi entorse sau tendinită, la care femeia gravidă este mai expusă. În plus, mișcarea ajută la menținerea greutății sub control și stimulează eliberarea de hormoni, care afectează buna dispoziție nu numai pentru mamă, ci și pentru făt. Și în final: având un corp pregătit și încălzit fizic, te ajută să faci față mai ușor travaliului.

Verificările înainte de a începe și regulile de urmat

Înainte de a începe să faci sport, orice ar fi, ar trebui să vorbești mai întâi cu medicul ginecolog. Acesta cunoaște toate detaliile legate de sarcina ta, de evoluția ei și de ceea ce îți este permis sau nu. Doar acesta poate identifica orice contraindicații. În primul trimestru e bine să stai liniștită și abia în trimestrul al doilea să fii mai activă. Și aceasta în funcție de fiecare caz. În timpul sarcinii, femeia are o creștere a bătăilor inimii, deoarece oxigenarea și cantitatea de circulație a sângelui cresc. În principiu, se poate spune că nu trebuie să depășești 130-150 bătăi pe minut. De aceea, în funcție de caz, trebuie să alegi ce sport faci și cât de mult te agiți.

Ce sporturi ar trebui evitate și care sunt recomandate în timpul sarcinii

Prima regulă generală: toate sporturile sunt bune, cu excepția celor care prezintă un risc ridicat de cădere sau care implică contacte strânse, care ar putea provoca traume abdomenului. Activitățile care includ alergări sau salturi sunt, de asemenea, inadmisibile deoarece pot crește contractilitatea uterină.

A doua regulă generală: persoanele care au făcut deja sport înainte de a rămâne însărcinate, pot continua activitatea, sub supravegherea medicului. Chiar dacă într-un ritm mai lent și evitând situații riscante. Cele care nu au făcut mișcare înainte de sarcină, ar trebui să evite să înceapă o nouă activitate în acest moment. Nu este timpul să înveți noi tehnici. Mai bine să te concentrezi asupra unor activități ușoare, cum ar fi aerobic în apă, yoga sau pur și simplu o plimbare în aer liber.

Gimnastica în timpul sarcinii. Când nu trebuie să faci activitate fizică în cele nouă luni

Nu poți face sport, dacă ai sarcină aflată în pericol de avort, placenta previa, hipercontractilitate uterină, întârziere a creșterii fetale. Acestea sunt cazurile în care este mai bine să eviți activitatea fizică în cele nouă luni. Pe de altă parte, există patologii legate de sarcină, cum ar fi diabetul sau hipertensiunea arterială moderată, care se pot îmbunătăți chiar și în cazul activității fizice.

My title page contents