Beneficiile consumului de ridichi. Ridichea, un purificator natural

beneficiile consumului de ridichi

Când vine primăvara și abia aștepți să apară ridichile, te gândești și care sunt beneficiile consumului de ridichi? Ei, dacă nu, ar fi cazul! Ridichea este o legumă a familiei Crucifera (din care fac parte și varza și broccoli), cunoscută în botanică cu denumirea Raphanus sativus. Este prezentă în categoria fructelor și legumelor sezoniere din luna mai. Recolta, de fapt, are loc de obicei între mai și iulie, deși cele cultivate în sere se găsesc pe tot parcursul anului.

Originea ridichei este orientală. De fapt, a fost cultivată de mii de ani în China și Japonia, dar este apreciată și în Europa, datorită germinării rapide și cultivării ușoare, potrivită și pentru o gradină de legume pe balcon. Din această mică legumă se consumă, în general, rădăcina. O consumăm cel mai mult în stare brută, dar poate fi, de asemenea, și gătită.

Beneficiile consumului de ridichi. Varietăți și valori nutriționale

Cu coajă roșie (mov, albă sau neagră), textură crocantă și aromă ușor picantă, ridichea este o plantă monocarpică, adică produce numai un singur fruct pe an. Rădăcina este rotundă și viguroasă, deoarece este bogată în proprietăți nutriționale utile pentru dezvoltarea ulterioară a fructelor și florilor. Există multe soiuri de ridichi: rotunde, cilindrice sau alungite, cum ar fi faimosul soi de ridiche Daikon, numit în mod obișnuit hrean alb. Unii japonezi ajung să dezvolte o rădăcină de până la 50 kg. Ridichea are valori nutriționale excelente, compuse în principal din apă și puține calorii: 100 de grame conțin aproximativ 15 calorii, din care 63% carbohidrați, 29% proteine ​​și 8% lipide. De asemenea, găsim:

vitamina B (inclusiv acidul folic);

vitamina C;

vitamina E;

fosfor;

potasiu;

magneziu;

fier.

În plus, ridichea este o sursă de carotenoizi, cum ar fi beta-caroten, luteină și zeaxantină, utile pentru vedere, sulforaphanei și indolilor, substanțe considerate anticanceroase.

 

Beneficiile consumului de ridichi pentru sănătate

Ridichea are proprietăți benefice foarte interesante, astfel că în timpurile antice a fost folosită ca un remediu natural împotriva febrei și infecțiilor cutanate. Ridichea are, în mod special, următoarele proprietăți:

  • diuretice, utilă în caz de inflamație a rinichilor și de usturime în timpul urinării;
  • depurative, pentru sănătatea renală;
  • sedative, împotriva tusei și bronșitei, utilizată sub formă de infuzii sau decocturi;
  • stimulente ale activității vezicii biliare și a ficatului;
  • laxative, deși ușoare, atribuită semințelor de ridiche care ajută la regularizarea tranzitului intestinal în caz de constipație.

Ridichea conține, de asemenea, fibre care conțin sare și foarte puține calorii, deci este utilă în diete.

Contraindicațiile consumului de ridichi

Medicii susțin că nu există interacțiuni între consumul de ridichi și consumul de medicamente sau alte substanțe. În plus, nu prezintă contraindicații particulare, totuși, consumul excesiv poate provoca balonări abdominale. Prin urmare, ridichile nu sunt potrivite persoanelor care suferă de colită, gastrită sau pietre la rinichi.

 

My title page contents