Beneficiile ghimbirului. 6 beneficii de sănătate ale ghimbirului

Beneficiile ghimbirului

Tu știi care sunt beneficiile ghimbirului? Ghimbirul este unul dintre cele mai sănătoase (și cele mai delicioase) condimente de pe planetă. Este încărcat cu substanțe nutritive și compuși bioactivi care au beneficii puternice pentru corp și creier.

 

Iată 6 beneficii de sănătate ale ghimbirului care sunt susținute de cercetarea științifică:

1. Ghimbirul conține gingerol, o substanță cu proprietăți medicamentoase puternice

Ghimbirul este o planta cu flori, originară din China. Aceasta aparține familiei Zingiberaceae și este strâns legată de turmeric, cardomon și galangal. Rădăcina este partea folosită în mod obișnuit drept condiment. Ghimbirul are o istorie foarte lungă de utilizare în diferite forme de medicină tradițională/alternativă. Acesta este folosit pentru a ajuta la digestie, pentru a reduce greața și împotriva gripei și a răcelii comune, dar și în multe alte situații. Ghimbirul poate fi folosit în stare proaspătă, uscată, sub formă de pudră sau sub formă de ulei sau suc. Uneori se adaugă alimentelor și produselor cosmetice prelucrate. Este un ingredient întâlnit frecvent în rețete. Parfumul și gustul unic al ghimbirului provin din uleiurile sale naturale, dintre care cel mai important este gingerolul. Acesta din urmă este principalul compus bioactiv din ghimbir, responsabil pentru o mare parte dintre proprietățile sale medicinale. Are efecte antiinflamatorii și antioxidante puternice.

2. Ghimbirul poate trata multe forme de greață, mai ales greața de dimineață

Ghimbirul pare a fi foarte eficient împotriva greței. De exemplu, are o istorie lungă de utilizare ca remediu pentru greața provocată de mare și există unele dovezi că acesta poate fi la fel de eficace ca și medicația pe bază de rețetă. Ghimbirul poate, de asemenea, să ușureze greața și vărsăturile după o intervenție chirurgicală și la pacienții cu cancer supuși chimioterapiei. Dar poate fi cel mai eficient remediu atunci când vine vorba de greață, cum ar fi cea de dimineață.

Deși ghimbirul este considerat sigur, discută cu medicul înainte de a lua cantități mari, dacă ești însărcinată. Unii cred că luat în cantități mari, ghimbirul poate crește riscul de avort spontan, dar în prezent nu există studii care să susțină acest lucru.

3. Ghimbirul poate reduce febra musculară

Ghimbirul s-a dovedit a fi eficient împotriva durerii musculare induse de efortul fizic. Conform unui studiu, consumarea a 2 grame de ghimbir pe zi, timp de 11 zile, a redus semnificativ durerea musculară la persoanele care au făcut efort fizic. Ghimbirul nu are un impact imediat, dar poate fi eficient în reducerea progresiei zilnice a durerii musculare. Se crede că aceste efecte sunt mediate de proprietățile antiinflamatorii .

4. Pudra de ghimbir poate reduce semnificativ durerea menstruală

Durerea menstruală (dismenoree) se referă la durerea simțită în timpul ciclului menstrual al unei femei. Una dintre utilizările tradiționale ale ghimbirului este cea pentru ameliorarea durerii, inclusiv durerea menstruală. Într-un studiu, 150 de femei au fost instruite să ia 1 gram de pulbere de ghimbir pe zi, în primele 3 zile ale perioadei menstruale. Ghimbirul a reușit să reducă durerea la fel de eficient ca medicamentele acid mefenamic și ibuprofen. Ginger pare să fie foarte eficient împotriva durerii menstruale atunci când este luat la începutul perioadei menstruale.

5. Ghimbirul poate scădea nivelul colesterolului

Nivelurile ridicate de lipoproteine LDL (colesterolul „rău”) sunt legate de un risc crescut de boală cardiacă. Alimentele pe care le consumi pot avea o influență puternică asupra nivelurilor de LDL. Într-un studiu de 45 de zile, în care au fost implicate 85 de persoane cu colesterol ridicat, 3 grame de pulbere de ghimbir au dus la reduceri semnificative la majoritatea markerilor de colesterol. Există unele dovezi, atât la animale, cât și la oameni, că ghimbirul poate duce la scăderi semnificative ale nivelului colesterolului LDL și a nivelului trigliceridelor din sânge.

6. Ghimbirul poate îmbunătăți funcția creierului și protejează împotriva bolii Alzheimer

Stresul oxidativ și inflamația cronică pot accelera procesul de îmbătrânire. Se crede că acestea se numără printre factorii-cheie ai bolii Alzheimer și declinului cognitiv asociat vârstei. Unele studii la animale sugerează că antioxidanții și compușii bioactivi din ghimbir pot inhiba răspunsurile inflamatorii care apar în creier. Există, de asemenea, unele dovezi că ghimbirul poate spori funcția creierului direct. Într-un studiu cu 60 de femei de vârstă mijlocie, s-a demonstrat că extractul de ghimbir îmbunătățește timpul de reacție și memoria de lucru. Există, de asemenea, numeroase studii făcute pe animale, care arată că ghimbirul poate proteja împotriva scăderii legate de vârstă a funcției cerebrale. De asemenea, ghimbirul poate îmbunătăți funcția creierului la femeile în vârstă.

 

Ghimbirul este cu adevărat un „super-aliment”.

My title page contents