Beneficiile vitaminei C

Sunt atât de multe beneficiile vitaminei C, încât nu știi cu care să începi. Vitamina C cunoscută, de asemenea, sub numele de acid ascorbic, este un nutrient care se găsește în multe alimente. Este mult mai mult decât o simplă vitamină. În primul rând, este esențială pentru producerea de colagen. Dar este și un nutrient care acționează ca un puternic antioxidant, care luptă împotriva radicalilor liberi și a stresului oxidativ.

 

Fără doza potrivită de vitamina C, nimic nu funcționează corect! Dacă ai un deficit al acestei vitamine, te poți confrunta cu anemie. Sau poți dezvolta o afecțiune numită scorbut, ale cărei simptome sunt: sângerări ale gingiilor, dureri articulare și depresie.

 

Beneficiile vitaminei C. Alimente bogate în vitamina C:

  • varză
  • broccoli
  • ardei iute
  • căpșune
  • roșii
  • portocale
  • papaya
  • conopidă
  • kiwi

De câtă vitamina C avem nevoie?

Adulții au nevoie de cel puțin 40 mg de vitamină C pe zi. Dacă iei prea multă vitamină C, acest lucru ar putea să-ți dăuneze. Mai mult de 1000 mg poate provoca flatulență, diaree și un stomac deranjat. Dacă ești gravidă, faci chimioterapie sau ești puternic expusă la poluarea mediului (cum ar fi fumul, poluarea aerului și lumina ultravioletă), consultă neapărat medicul, pentru a vedea cât de multă vitamină C poți lua, sau dacă poți lua.

Beneficiile vitaminei C

1. Ajută la absorbția altor nutrienți

Vitamina C este cel mai bun prieten al nostru, mai ales când vine vorba de absorbția fierului, care este esențial pentru femei. Mai întâi de toate, este necesar să se știe că există două tipuri de fier: hem și non-hem. Fierul hem se găsește în carnea roșie, în cea de pasăre, pește și fructe de mare. În timp ce fierul non-hem se găsește în ouă, legume, fructe și fructe cu coajă. Pe lângă faptul că cele două tipuri de fier provin din surse diferite, fierul non-hem nu este la fel de ușor absorbit de organism (din cauza fitonutrienților). Fierul este un mineral foarte dificil de asimilat de corpul nostru, dar este foarte important. Deoarece ajută la eficiența oxigenului și la menținerea nivelurilor de energie. Dacă nu poți obține suficient de fier din dietă, încearcă să asociezi un supliment de fier cu un pahar de suc proaspăt de portocale. Fără niciun adaos suplimentar.

2. Beneficiile vitaminei C. Ajută sistemul imunitar

Când te simți puțin obosită, vitamina C poate fi cu adevărat miraculoasă! Contribuie la reducerea duratei răcelii și a strănutului. Lipsa vitaminei C crește vulnerabilitatea la infecții, tocmai datorită importanței sale în funcțiile imunitare. Această vitamină activează celulele albe din sânge și producția de mediatori chimici care gestionează răspunsurile imune. Dacă te confrunți doar cu o răceală, de exemplu, trebuie doar să iei vitamina C, pentru a reduce durata și severitatea simptomelor, acționând ca un antihistaminic natural.

3. Ajută la combaterea stresului

Cercetările au arătat că vitamina C ajută la gestionarea stresului mai bine. Vitamina C ajută organismul să facă față stresului, prin reducerea secreției de cortizol, hormonul de stres. Majoritatea animalelor sunt capabile să sintetizeze toată vitamina C de care au nevoie, luând-o din zaharuri alimentare, în timp ce oamenii nu reușesc să facă acest lucru. În perioadele de stres intens, animalele nu fac altceva decât să crească sinteza vitaminei C, în timp ce oamenii trebuie să-și mărească aportul prin dietă. Citrice precum: portocalele, lămâile și grapefruitul, dar și cartofii dulci, broccoli și roșiile, toate sunt o sursă excelentă de vitamina C.

4. Este ca o perfuzie de energie

Un sistem imunitar puternic este baza pentru o sănătate bună. Dacă pe lângă protejarea sistemului imunitar, adăugi o doză suplimentară de vitamină C, vei obține un impuls suplimentar de energie. Vitamina C ajută la stimularea energiei, prin scăderea nivelului de carnitină (aminoacidul responsabil pentru transformarea grăsimilor în energie).

5.  Te poate ajuta să pierzi în greutate

L-carnitina ajută la arderea grăsimilor folosite de corp pentru a produce energie, ceea ce înseamnă că vei avea mai multă energie în timpul zilei și vei pierde în greutate mult mai ușor. Practic, corpul tău are nevoie de vitamina C pentru a transforma L-carnitina, adică aminoacidul care arde grăsimile. Studiile au arătat că persoanele cu un nivel ridicat de vitamina C pot arde până la 30% mai multe grăsimi în timpul unui exercițiu moderat.

6. Beneficiile vitaminei C. Este utilă pentru păr

Fără doza potrivită de vitamina C, părul nostru poate deveni fragil, uscat și predispus la rupere. Vitamina C ajută la îmbunătățirea circulației sângelui și, în consecință, repară capilarele. Acest lucru este deosebit de important pentru obținerea unui păr puternic și bogat. Tot ce trebuie să faci, este să te asiguri că asimilezi doza potrivită de vitamina C prin dieta ta.

7. Îmbunătățește starea de spirit

Te simți deprimată sau ești cu moralul la pământ? Este probabil vina nivelului scăzut al vitaminei C din organism. Unul dintre primele semne de deficiență a acestei vitamine este starea de iritabilitate. Ia suplimente, reducând supărările, anxietatea și depresia.

8. Este bună pentru ochi

A lua un plus de vitamina C în fiecare zi este unul dintre cele mai bune moduri de a avea grijă de ochii tăi. Mai exact, este vorba de lichidul dintre cornee și iris. Cunoscut sub numele de umoarea apoasă, acest fluid este bogat în vitamina C, esențial[ pentru a preveni stresul oxidativ al ochilor. Studiile au arătat, de asemenea, că un consum pe termen lung de vitamina C poate, de asemenea, ajuta la prevenirea cataractei și a pierderii vederii din cauza degenerescenței maculare.

9. Poate ajuta la reducerea efectelor secundare ale chimioterapiei

Un nou studiu american a constatat că femeile, cărora li s-a administrat o doză mare de vitamină C în timpul chimioterapiei, au suferit efecte secundare semnificativ mai lejere ale terapiei.

10. Beneficiile vitaminei C. Este un aliat excelent pentru pielea ta

Vitamina C a fost de mult timp unul dintre ingredientele active preferate din industria frumuseții, datorită capacității sale de a ajuta la formarea de colagen și elastină, esențiale pentru a menține pielea întinsă, tânără și tonifiată. În plus, vitamina C acționează ca un antioxidant, pentru a ne proteja de efectele mediului, cum ar fi razele UV sau poluarea. Pe scurt, o dietă sănătoasă, bogată în vitamina C nu este suficientă, exista dovezi ca utilizarea topic[ (tratamente medicale de uz extern, aplicate direct pe piele) poate face minuni pentru piele!

 

My title page contents