Ca părinte, îți poți ajuta copilul în reducerea stresului începutului de an școlar.

Copiii de toate vârstele pot resimți o stare de stres la finalul vacanței de vară, în perspectiva începerii școlii. Ca părinte, îl poți ajuta în reducerea stresului începutului de an școlar.

 

Testele, tezele, media generală necesară la admiterea în liceu, toate acestea pot cântări mult în mintea elevilor. Și să le creeze o stare de anxietate. Puțină îngrijorare denotă și interes, este adevărat, dar prea multă presiune pusă pe rezultate nu face nimănui bine. Pentru că afectează performanțele. Ba chiar poate duce la probleme de sănătate psihică și fizică. Iar acestea la rezultate slabe și, în consecință, la și mai mult stres. Reducerea stresului începutului de an școlar ar fi bine să se afle printre preocupările părinților.

Reducerea stresului începutului de an școlar

Părinții își pot ajuta copiii să depășească temerile pe care le au înainte ca bătrânul clopoțel să anunțe începerea unui nou an școlar. Dacă ești atent la copil, ai putea observa chiar și semnele care indică faptul că este copleșit de ideea că reîncepe școala. Aceste semne includ dureri de cap și de stomac dar și o afișată reticență vizavi de apropiatul eveniment.

Identifică motivele stresului

Dacă ai constatat că micuțul pare stresat și frustrat, stai de vorbă cu el și află care este cauza stresului său. Este vorba despre colegi sau materiile de studiu? Despre un test pe care va trebui să îl dea sau despre un examen pe care urmează să îl susțină? Este vorba despre note și despre performanțele pe care le aștepți de la el? Dacă afli cauza principală a stresului vei putea începe să lucrezi la rezolvarea problemei.

Evită programul încărcat excesiv

Un program de studiu structurat poate ajuta elevii să fie concentrați, dar poate fi și o sursă de stres. Între timpul petrecut la școală, efectuarea temelor și activitățile extrașcolare, programează-i și timp liber, în care să facă tot ce își dorește. Acest timp îi va oferi ocazia de a se relaxa și de a-și reîncărca bateriile.

Prioritizează sarcinile

Dacă cel mic are prea multe de făcut – ore de curs, activități și responsabilități -, clasifica-le în ordinea importanței. Un program prea încărcat, în care sunt incluse meditații la mai multe materii, practicarea unui sport și studiu muzical, de exemplu, ajută-ți copilul să își gestioneze timpul cât mai eficient. Iar tu gândește-te dacă nu cumva ai pus o presiune prea mare pe el. Încearcă să identifici ce poți elimina din programul lui, lăsând doar lucrurile care chiar contează.

Implică-l în activități extracurriculare

Dacă, dimpotrivă, până acum nu a avut nicio activitate extrașcolară iar stresul lui este școala în sine, poate că înscriindu-l la una îi diminuezi stresul. Lasă-l pe el să își aleagă ce vrea să facă în timpul liber. Tu doar controlează și ai grijă ca, la un moment dat, să nu cumva să aloce acestei activități un timp și un interes mai mare decât studiului.

Creează o rutină de somn

Este foarte important să te asiguri că micuțul doarme suficient. Acest lucru este important oricum, dar cu atât mai mult dacă este stresat. A respecta o rutină de somn poate ajuta la gestionarea stresului. Pentru a fi odihnit și a avea energia necesară studiului, un copil are nevoie de 8-10 ore de somn pe noapte.

Stabilește-i obiective realizabile

Așteptările prea mari ale părinților pot duce rapid la stres suplimentar pentru copii. Însă dacă obiectivele sunt mai modeste și mai realiste, acest lucru poate conduce la obținerea unor rezultate mai bune decât te așteptai.

Învață-l să fie organizat

Dezorganizarea poate fi un alt factor major al stresului școlar crescut. Ajută-l pe copil să creeze un sistem propriu de organizare – pe ore sau zile – în care să își planifice toate activitățile. S-a demonstrat că elevii care sunt organizați tind să se descurce mai bine la școală iar nivelul de stres este mult mai redus.

My title page contents