Astenia de primăvară tratament naturist. Cum să tratezi astenia cu ajutorul plantelor și ceaiurilor?

Cum combați astenia într-un mod natural?

Astenia de primăvară tratament naturist este un subiect de sezon. Primăvara toată natura se trezește la viață și în mod normal și toate ființele. Soarele ne răsfață mai mult cu lumina și căldura lui. Bucuria și energia revin în forță. Dar oare așa stau lucrurile sau e doar ceea ce ar trebui să fie? În realitate, nu întotdeauna lucrurile stau chiar așa. După o iarnă lungă, cu temperaturi oscilante, cu mai puțină lumină și o activitate în aer liber redusă, organismul uman nu e tocmai pregătit din prima să se adapteze noilor schimbări. Și de aici apar și schimbările de stare, indispozițiile, iritabilitatea, ba chiar anxietatea și depresia.

Astenia de primăvară tratament naturist. Cum recunoști astenia de primăvară?

 

Adesea, odată cu schimbarea sezonului, putem simți slăbiciune musculară, oboseală și scăderea concentrației, aparent fără nici un motiv. Aceasta este astenie, o afecțiune psiho-fizică care apare adesea primăvara sau în perioade de stres sau schimbări majore.

Simptomele asteniei sunt: oboseală, somnolență, tulburări de somn, pierderea poftei de mâncare, dificultăți de concentrare, apatie, durere. Evident, simptomele variază de la o persoană la alta. Pot să apară, de asemenea, bătăi rapide ale inimii, scăderea tensiunii arteriale, greață, pierderea în greutate, dureri musculare, dureri de cap și pierderea părului.

Toate aceste simptome descriu perfect starea cunoscută ca „astenie de primăvară”. Experții susțin că această stare afectează 10% din populație, dar multe persoane nu se identifică cu ea și nu realizează că au ceva ce se poate rezolva destul de ușor.

 

Astenia de primăvară tratament naturist. Cauzele asteniei.

 

 

Cauzele asteniei pot fi diferite: în cazul tulburărilor fizice poate fi un simptom al unei diete proaste și al lipsei de fier, minerale și vitamine sau boli, cum ar fi diabetul și hipotiroidismul. Dacă tulburarea are relevanță psihologică, cu anxietate, oboseală și somnolență, ea poate fi încărcată cu o perioadă de stres sau cu schimbarea luminii și a temperamentului tipic primăverii. Chiar dacă nu ne dăm seama, corpul nostru „se trezește” cu primăvara, iar organele noastre trebuie să lucreze mai mult pentru a se adapta la căldura care vine.

Astenia de primăvară poate fi și rezultatul unor obiceiuri proaste comise în timpul iernii. Poate fi vorba despre o dietă pe bază de calorii și alimente bogate în grăsimi, puține exerciții, somn puțin, consumul excesiv de alcool sau despre statul prea mult în camere închise și încălzite, fără lumină naturală și aer proaspăt. Mai mult, în timpul iernii, ritmul de somn-trezire poate fi modificat cu o creștere a producției de melanină endogenă, ceea ce duce la o somnolență crescută.

Cum pot însă cei ce se confruntă cu astenia de primăvară să recunoască simptomele și cum să combată această stare într-un mod natural?

Remediul constă în consumul de alimente și de plante, cum ar fi cel de ceai sau infuzii și obiceiuri bune.

Pentru combaterea asteniei este oportună recurgerea la remedii naturale. În general, este suficient să modificați ceva în dietă sau să integrați suplimente de vitamine, să faceți mai multă activitate fizică în aer liber și să folosiți medicamente pe bază de plante.

1) Nutriție și suplimente

Hrana în sine este una dintre cheile oricărei vindecări și stabilizare a echilibrului psiho-fizic. Oboseala este de multe ori cauza deficiențelor nutriționale. Anumite alimente bogate în vitamine și minerale pot elibera organismul de toxine și pot  revitaliza toate organele. Cum ar fi: toate legumele verzi cu frunze și fructe uscate de sezon, semințe oleaginoase, cereale integrale, leguminoase, dar și alimente bogate în probiotice, cum ar fi iaurtul. Alimentele și băuturile care tulbură activitatea gastro-intestinală și sunt grele pentru organism trebuie evitate cât mai mult posibil. Prin urmare, trebuie evitate în perioada asteniei: carnea roșie, cartofii prăjiți, alcoolul și produsele lactate. În plus față de dietă, pot fi introduse suplimente alimentare, cum ar fi multivitaminele sau suplimentele de sare minerală pentru deficitul de magneziu și potasiu (adesea responsabile pentru astenie) sau fier, în caz de anemie.

2) Activitatea fizică

Să obișnuiești corpul cu o activitate fizică este un leac mare pentru a combate oboseala și a-ți recâștiga puterea. Plimbarea în aer liber este bună pentru corp și minte, pentru că relaxează corpul și oxigenează organismul, recuperând energia. Chiar și într-un spațiu închis e indicată mișcarea, atunci când nu se poate face în aer liber. Yoga, de exemplu, poate fi practicată oriunde și este un exercițiu excelent pentru relaxare și eliberarea stresului și a tensiunii. Yoga oferă, de asemenea, prioritate pentru respirație, care este unul dintre principalii factori de reglare a stării generale a organismului și cel mai mare act vital.

3) Fitoterapie

Unele plante sunt recunoscute pentru proprietăți tonice și proprietăți adaptogene. Sau acționează ca modulatori pentru a activa acțiunea unor neurotransmițători deficitari. Exemplu ginseng, ginseng siberian, Rhodiola și guarana , care pregătesc corpul și să se adapteze la noile condiții, crește rezistența la stres și reglarea funcțiilor metabolice. Alți energizanți care stimuleazî organismul și îi redau energia, sub formă de infuzii sau băuturi, sunt: ghimbirul, algele de spirulină și iarba mate.

 

Astenia de primăvară tratament naturist. Ceaiuri și infuzii din plante, dar și plante folosite împotriva asteniei de primăvară

 

Pe lângă hrană adecvată și odihnă suficientă există plante, infuzii și ceaiuri de plante, care ne pot ajuta să ne recuperăm starea pe care o avem de obicei, atât fizică, cât și mentală.

În ceea ce privește plantele, cel mai ușor este de a folosi două dintre ele: ginseng și ghimbir. Acestea au efecte foarte bune, indicate tuturor, în general, care contribuie la sănătatea noastră, în orice moment al anului.

Ginseng vă va ajuta să vă creșteți vitalitatea, activitatea mentală și să vă îmbunătățiți capacitatea fizică. La rândul său, ghimbirul este foarte apreciat și vă va ajuta să vă recuperați vitalitatea, oferindu-vă o stare completă de bunăstare.

Recomandate mai sunt și: ceaiul negru de chai, pe care îl puteți infuza cu apă sau lapte. Acesta vă va ajuta să aveți o stare bună dimineața, atât la nivel fizic cât și mental. De asemenea, amestecul de plante Carpe Diem care, pe lângă faptul că este potrivit pentru toți membrii familiei, este o adevărată sursă de vitamine și minerale. Sau aromele de ceai roșu ale Orientului, care vă vor ajuta să vă treziți simțurile.

Toate acestea sunt foarte indicate pentru a ne îmbunătăți starea fizică și mentală. Este indicat să bem două sau trei cești pe zi, când ne confruntăm cu o astenie de primăvară.

 

Ca o concluzie: Alte remedii naturale ale asteniei de primăvară!

  • Odihna: atâta timp cât puteți și este necesar. Dacă aveți nevoie de mai mult somn sau să petreceți mai mult timp pe canapea, faceți acest lucru. În acest fel, veți contribui la recuperarea forței și evitarea căderii într-o stare și mai rea. Rețineți că somnul trebuie să fie odihnitor, de calitate. Pentru a avea un somn de calitate, iată câteva recomandări în acest sens: faceți exercițiu mic înainte de somn, evitați băuturile energizante sau pe bază de cofeină, dar și un moment tensionat.
  • Faceți exerciții de relaxare: yoga sau mersul pe jos. faceți lucruri relaxante, care nu necesită efort.
  • Hrană consistentă: sănătoasă și echilibrată, care să includă alimente ce vă dau energie. Cum ar fi: nuci, banane, legume, paste făinoase sau ciocolată și altele.
  • Suplimente alimentare: pe care ar trebui să le includeți în dieta voastră, ca suport. Printre altele, lăptișor de matcă, polen și drojdie, dar și vitamine ca fier sau mangan, care ajută în combaterea oboselii.

Sfaturi pentru combaterea asteniei de primăvară mai găsiți și aici!

My title page contents