8 sfaturi pentru părinţii care nu au timp pentru ei

8 sfaturi pentru părinţii care nu au timp pentru ei

Sfaturi pentru părinţii care nu au timp pentru ei? Suna cunoscut? Ei bine, mie da…Meseria de părinte îi pune în dificultate pe mulţi adulţi. Există numeroase griji şi întrebări cărora încearcă din răsputeri să le răspundă, dar nimic nu se compară cu bucuria de a avea un copil.

 

Si totuşi, odată cu venirea celui mic în familie, priorităţile se schimbă. Nimic nu mai e la fel. Timpul pe care înainte îl petreceai în saloanele de înfrumuseţare sau la un film bun se transformă în şedinţe cu părinţii. Apoi ore pentru efectuarea şi verificarea temelor, lecţii de sport sau de balet. Tocmai de aceea am pregătit o lista cu 8 sfaturi care îi vor ajută pe părinţi să-şi facă puţin timp pentru ei!

  1. Schimbă modul în care îţi prioritizezi activităţile.

Există un motiv întemeiat pentru care această activitate este prima pe lista noastră. Unde se încadrează activităţile pe care le faci pentru ţine pe lista ta? Dacă observi că trebuie să citeşti mai mult de jumătate de lista până când ajungi la una, este timpul să reprioritizezi.

TU contezi!

Să faci ceva pentru tine nu înseamnă să-ţi iei liber de la jobul de mama pentru tot restul zilei. Este ceva care trebuie să vină de la sine. Să te ajute să te pui pe tine pe primul loc pentru restul zilei.

Ţi-ai făcut programare la un masaj de relaxare, dar realizezi că nu ai suficient timp? Ei bine, este adevărat, masajul de relaxare nu va duce gunoiul, nu va face temele cu copiii şi nici nu va pregăti cină. Totuşi după ce te vei bucura de el, vei avea mai multă energie. Siii…vei fi mai relaxată, iar activităţile casnice se vor rezolva mult mai uşor.

  1. Sărbătoreşte greşelile care fac parte din succes!

Ştii deja că nimeni nu este perfect! Atunci când ştii că ai întârziat, eşti conştientă că nu veţi ajunge la timp la programarea de la doctor. Dar, înjurăturile şi anxietatea nu-ţi vor rezolva problemele.

În schimb, trage adânc aer în piept. Ia-ţi un moment în care să accepţi situaţia şi apreciază ceea ce ai de învăţat din această situaţie. Vei reuşi să construieşti tehnici de adaptare care îi vor servi drept model copilului tău. Uneori, lucruri rele se mai întâmplă, dar nu este sfârşitul lumii.

  1. Transformă echilibrul în obiectivul tău.

Există numeroase activităţi pe care le poţi face cu familia şi care îti vor aduce beneficii substanţiale. Tot ce trebuie să faci însă este să nu exagerezi. Dacă te vei aglomera, atât pe ţine cât şi pe ai tăi, nu veţi reuşi să faceţi nimic din ceea ce v-aţi propus.

Chiar dacă toate activităţile de relaxare sunt o varianta tentantă, uneori mai puţin este mai mult. Decât să aglomerezi o zi cu meciuri de tenis, picnicuri, vizite la bunici şi seară la film, alege o singură activitate, pe placul tuturor. Astfel, tu nu vei fi stresată, iar membrii familiei se vor simţi mult mai bine!

  1. Râdeti

Atunci când te sfătuim să râzi, ne referim în mod constant. Râzi cât de des poţi, indiferent dacă motivul este unui amuzant sau vorbim doar de o simplă stare de bine. Te gândeşti că e uşor de zis şi greu de făcut? Nu trebuie! Tu eşti cea care ştie cel mai bine ce te va face să chicoteşti. Filmele cu pisici, videoclipuri amuzante de pe internet sau emisiunile de stand-up, orice te face râzi trebuie să ocupe un loc important pe „ to do list”-ul tău.

  1. Combină exerciţiile cu ceea ce îţi aduce bucurie!

Sănătatea corpului este extrem de importantă, iar în acest caz, nu vorbim de timp, ci mai repede de motivaţie. Combină rutină zilnică de exerciţii cu ceva care-ţi face plăcere. Fie că e muzica pe care o îndrăgeşti sau serialul preferat. Exerciţiile fizice îţi vor îmbunătăţii vizibil starea de spirit.

  1. Asigura-ţi spaţiul pentru propriile emoţii negative!

Atunci când creşti un copil cu anxietate, s-ar putea să simţi că nu ai voie să ai aceleaşi emoţii ca şi el. Dar la fel cum i-ai acordat celui mic spaţiul necesar pentru a-şi exprimă emoţiile, este important să-ţi acorzi acelaşi tratament. Este adevărat că ai nevoie de abilităţi de adaptare. Deciziile tale nu trebuie să fie conduse de aceste emoţii, dar nu este indicat nici să le laşi să se acumuleze. Tratează-te pe ţine cu aceeaşi blândeţe cu care l-ai trata şi pe cel mic!

  1. Bucură-te de un spaţiu doar al tău!

Pentru că există multe familii diferite, tot atât de multe spaţii diferite avem. Poate că nu este posibil să ai o camera care să fie a ta în întregime, dar este important să ai un spaţiu în propria casă, care să fie pe deplin al tău. Când te esti acolo, familia ta să ştie că nu ai nevoie de nimic altceva şi nu trebuie să fii deranjată.

Foloseşte-l pentru acţiunile care îţi plac cel mai mult. Răsfoieşte reviste glossy, citeşte o carte, bea o ciocolată caldă în timp ce vezi un film. Fă absolut orice îţi face plăcere.

  1. Cere ajutorul!

Volumul mare de activităţi cu care te confrunţi zilnic te va seca treptat de energie. Dacă ai mai avut şi o săptămâna stresantă probabil tot ce vrei să faci este să te întinzi şi să te gândeşti la cum vor trece toate lucrurile.

Poate fi greu să ceri ajutorul, şi da, este posibil să existe o mulţime de persoane care nu se vor grăbi să apară atunci când vei fi în impas. Totuşi pentru a cere ajutorul ai nevoie de practică. După ce vei exersa vei realiza că există o mulţime de prieteni, rude sau membrii ai comunităţii dispuşi să-ţi ofere braţul lor. Iar după ce le vei cere ajutorul, vei ştii exact şi persoanele pe care te poţi baza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Articol adaptat din: huffingtonpost.com

Articole asemanatoare:

My title page contents