ÎNTÂI LUCRĂM, APOI NE JUCĂM

ÎNTÂI LUCRĂM, APOI NE JUCĂM. Unul dintre cele mai eficiente moduri de a ajuta un copil să îşi ia tema în serios este stabilirea şi aplicarea unor reguli.

 

Temele şi recapitularea să fie făcute la un nivel satisfăcător din punctul vostru de vedere, înainte ca acel copil să‑şi înceapă activităţile de relaxare.

Cum si de ce?

  • privitul la televizor, accesarea reţelelor sociale, jocurile pe calculator etc.
  • vorbitul cu prietenii la telefon sau prin mesagerie
  • ieşitul la joacă
  • ascultatul muzicii etc.

Ia aminte

Această regulă îi ajută pe copii să se obişnuiască să primească recompensele pe merit în loc să aştepte o răsplată imediată. După ce vin de la şcoală, cei mai mulţi copii au nevoie să se liniştească şi să mănânce înainte de a se apuca de teme. O gustare sănătoasă şi o pauză activă îi va relaxa şi revigora: o scurtă plimbare cu bicicleta, un joc cu mingea, sărituri pe trambulină.

Fara ecrane

În orice caz, statul în faţa unui ecran nu îi revigorează şi nu îi motivează; dimpotrivă, le ucide entuziasmul faţă de orice altă activitate. Ţineţi minte că de la începutul timpurilor şi până acum aproximativ cincizeci de ani, oamenii reuşeau să se relaxeze fără ajutorul ecranelor!

 

Cartea “Cum sa-ti ajuti copilul la teme cu calm si fara stres”

Cartea “Cum sa-ti ajuti copilul la teme cu calm si fara stres” de Noël Janis-Norton a aparut la Editura Trei.

 

 

Cum să-ți ajuți copilul la teme

Cum să-ți ajuți copilul la teme

Fiecare parinte isi doreste ca, inca din primii ani de scoala, copilul lui sa asimileze cât mai temeinic notiunile si deprinderile care ii vor asigura un bun start in viata. Insa cand vine vorba despre „temele pentru acasa”, tentatiile sunt prea mari.

Cum si de ce?

Bazandu-se pe zeci de ani de predare si consiliere psihoeducationala, autoarea ofera parintilor cele mai adecvate solutii pentru a-i ajuta pe copii sa devina mai ordonati. Dar si mai implicati si mai autonomi in  rezolvarea temelor scolare.

Detalii concrete

Pornind de la o serie de tehnici psihologice („lauda descriptiva”, „ascultarea reflexiva”, „recompense si masuri”), autoarea demonstreaza ca succesul se poate obtine. Cum? Prin nenumarate exemple – stabilirea unui program constant si previzibil pentru teme. Inclusiv in perioadele de vacanta. Acestea pot imbunatati deprinderile de citit si de scriere. Dar si de memorare, si motivatia si increderea in sine a copilului. Cartea se adreseaza parintilor cu copii intre 4 si 14 ani, precum si invatatorilor si profesorilor de gimnaziu.

My title page contents