5 superalimente prea putin apreciate

De aproape 5 ani ma ocup de un magazin online care vinde superalimente. Ii spune chiar asa: superalimente.ro 🙂 Asa ca stiu un lucru, chiar doua, despre medicina traditionala chineza, ayurveda, plante vindecatoare, ciuperci medicinale si goji berries. Le iubesc, le respect, cred in ele si le promovez si altora.

Ceea ce cred insa e ca oricat de super ar fi aceste superalimente, ele nu ne pot absolvi de la a ne uita critic la ceea ce mancam, incercand sa incepem vindecarea (ideal preventia) inca din farfurie.

Sa ma explic: o dieta proasta, saraca in minerale si vitamine, nu va fi anulata doar pentru ca ne punem si niste seminte chia intr-un iaurt procesat, de cateva ori pe saptamana. Si nici nu putem spera ca vom avea o imunitate de otel band cafele Ganoderma, continuand sa mancam chipsuri, snack-uri, covrigi, pateuri grase si proportii nesabuite de proteina animala.

Asa ca m-am gandit astazi sa impartasesc cu voi 5 alimente care ne sunt foarte la indemana si nu au nume sofisticate, care sunt “super” si pe care ar trebui sa le favorizam in dieta noastra ZILNICA.
Fructele dulci si zemoase (citrice, ananas, mango, prune, pere, cirese, capsuni, pepene rosu, etc.). Tuturor celor care mai continua sa creada ca fructele ingrasa: va rog, opriti-va! Exista nenumarate studii care arata ca procesarea zaharului din fructe se face fara impact asupra glicemiei, atata vreme cat este insotit de fibrele din fructe si acestea n-au fost consumate alaturi de grasimi (oricat de sanatoase ar fi ele). Ce ne dau in schimb fructele dulci si zemoase? Zaharuri de cel mai bun fel, nutritie cu minim impact asupra sistemului digestiv, senzatia de satisfacere a nevoii de dulce, minerale, vitamine, fitochimicale si, mai ales, HIDRATARE. Da, hidratare = tinerete!

Corpurile noastre proceseaza de 10-12 ori mai greu apa potabila decat apa continuta in fructele si vegetalele zemoase.

Ciupercile, printre care si banalele ciuperci champignon, sunt o sursa extraordinara de… nu, nu voi pune placa cu “sursa bogata de proteina vegetala”. Ciupercile ne ofera compusi chimici naturali cu efecte de combatere a cancerului! Fitochimicalele din ciuperci (betaglucanul este unul dintre ele) imbunatatesc activitatea mai multor tipuri de celule ale sistemului imunitar, inclusiv a anticorpilor desemnati sa atace si distruga celule infectate cu virusuri sau celule cancerigene. Nutritia moderna crede ca suportul imunitar pe care ni-l ofera consumul de ciuperci ajuta corpul sa atace mai eficient invadatori microbieni si tumore in dezvoltare.
Legumele la abur (ciuperci, broccoli, conopida, varza de Brussels, cartof dulce, mazare, pastarnac, morcovi, sparanghel, etc.) – ele sunt pe aceasta lista nu doar pentru ca au scor mare la rapiditatea cu care se pregatesc, ci si pentru ca ar trebui sa devina o sursa zilnica de fitochimicale si fibre pentru organismul nostru. Doctorul Joel Fuhrman spune “cancerul este mult mai usor de prevenit decat de tratat”, dar asta e valabil pentru toate bolile cronice ale vremurilor in care traim – boli cardiovasculare, obezitate, diabet, boli autoimune. Fibrele din vegetale ajuta corpul sa scape in mod natural de toxinele acumulate din alimente, aer, plastice si din activitatea celulara fireasca. In plus, vitaminele si mineralele – pastrate intacte in procesul de pregatire la aburi a legumelor – sunt cei mai buni agenti anti-boli pe care ii avem la indemana.

Ceapa, de toate felurile si culorile, are efecte benefice asupra sistemului cardiovascular si sistemului imunitar. Prin continutul sau bogat de sulf, ceapa protejeaza impotriva cancerului gastric si celui de prostata. Ceapa are concentratii mari de antioxidanti si flavonoizi, cu actiune antiinflamatoare dovedita.
Coriandrul verde – da, planta aceea aromatica pe care unii o iubesc, iar altii o detesta. Eu va recomand s-o iubiti. Pe langa faptul ca e cea mai buna completare la o multime de retete exotice, coriandrul are capacitati uluitoare de a ne ajuta organismul la detoxifiere. Fie ca-l puneti intr-un smoothie sau faceti un sos de salata sau paste din el sau ca-l adagati la sfarsit cand preparati diverse minuni culinare, clorofila si fitochimicalele continute de coriandru ajuta ficatul nostru in procesul sau zilnic de curatare de toxine, grasimi si estrogen in exces. Iar un ficat care functioneaza optim atrage dupa sine o multime de alte procese fiziologice la parametri optimi.

Acum va las in weekend, dar nu oricum, ci cu un indemn de final: mergeti la piata! – e chiar cea mai buna perioada din an pentru o sambata dimineata petrecuta printre frunze verzi proaspete, ceapa si ridichi tocmai culese si capsuni imbatatoare!

 

foto Shutterstock.com

Articole asemanatoare:

My title page contents